Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_ux.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 12 Mar 1997 - 19:15:13 MET

Łukasz_Bajoński wrote:

> /> No bo ktos wymyslil idee systemu dla idiotow. Ktory rzekomo mozna uzywac
> /> bez uczenia sie. Ciekawe czemu nikt nie probuje analogicznej zasady
>
> Nie rzekomo, nie rzekomo !
> Jak ktoś jest ogólnie obyty z komputerem (wie np co to SO, system
> plików i zna ogólne założenia Win) to bez problemu obsłuży nawet dość
> skomplikowany program pod Win.
No wlasnie: *jak ktos jest ogolnie obyty z komputerem*. Dokladnie to
samo twierdzilem.
I dotyczy to rowniez DOS-a. I Unixa, i VM i VMS-a, i... Mialem okazje
pracowac na tych wszystkich systemach i wcale nietrudno bylo mi nauczyc
sie podstaw obslugi kolejnego poprzez analogie z tymi, ktore juz znalem.
Zanim zaczalem sie bawic pecetami, to w czasie studiow sporo pracowalem
na Odrze z George'm 3. No wiec takie pojecia jak katalog, czy plik,
sciezka dostepu, wywolywanie programu (w George'u *tylko* makra czyli
skryptu - ciekawe co?) przez jego nazwe itd. itp. byly dla mnie dosc
oczywiste, co mi bardzo ulatwilo zapoznanie sie z DOS-em. A jak znalem
juz DOS-a, to ten mi potem pomogl z Unixem... A np. w Novellu system
uprawnien uzytkownikow do plikow byl zupelnie znajomy - toz to zywcem
George... Itd. itp...

--
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa