Re: Dygresja - 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Tue 11 Mar 1997 - 07:51:32 MET

On Mon, 10 Mar 1997 23:03:37 +0100 (CET), Marek Sokol wrote:

>no tak....
>stanowczo fizykiem nie jest osoba fobrze obslugujaca w/wym pakiety.
>ale jest to fizykowi bardzo pomocne (lub matemetykowi)
>przyklad - programik derive liczy calki nieoznaczone.
[...]
>ja, biedny szary czlowieczek z laptopem pod pacha (dobrze by bylo) staje
>do zawodow z wykladowca matematyki.

>kto pierwszy (bezblednie0 policzy calke nieoznacz. dosyc duzych
>rozmiarow?
>kto pierwszy policzy wyznacznik macierzy 8x8 ?
>on czy ja?
>kto ma wieksza szanse zrobic to bezblednie?
>on czy ja?

po pierwsze (mam zdecydowane wrazenie ze o tym wiesz, tylko jakos tak
niewygodnie Ci bylo o tym wspominac, bo nie pasowalo do wywodu :-)
prawdziwy matematyk zna tylko dwie liczby 0 i 1, do dwu to juz na
palcach musi liczyc.
To oczywiscie zart, (choc w kazdym dobrym zarcie jest odrobina
prawdy) ale faktem pozostaje ze nowoczesna matematyka
z liczeniem (a nawet wogole z liczbami) niewiele ma wspolnego.

>wprawdzie mam mniejsza wiedze, ale wygrywam.
>przegram (zapewne) gdyby chodzilo o rozwiazanie konkretnego zagadnienia.
>zmierzam do nast. wniosku: program taki moze byc przydatny (ca ja mowie
>_jest_)
>matematykowi i fizykowi. prawie zawsze maja oni takie progsy na uczekni,
>ale nie zawsze w domu. a uzytek domowy .. no wszyscy wiemy.
>byc moze biegla obsluga tych pakietow to malo zeby oglosic sie fizykiem
>(matematykiem), ale w tej chwili trudno nim sie oglosic _bez_ tej
>znajomosci.

sedno polega na tym: nawet utalentowanemu matematykowi ktory ma zamiar
zrobic cos z zakresu matematyki stosowanej - bez watpienia te programy
sie przydadza (a w wielu przypadkach - bez nich wogole praca bylaby
niewykonalna). Ale ... jak ktos nie zna sie na matematyce to zadne
piratowane czy nie mathlaby, derive ani caly wolfram nie pomoga.
Rowniez znajomosc Corela jeszcze z nikogo grafika nie zrobila, jesli
jest beztaleciem. A wracajac na podworko biurowe - bo od niego zeszmy
zaczeli - JA, gdybym sie ubiegal o stanowisko biurwy, i szef powiedzial
mi ze wymagaja znajomosci Word'a, z zupelnym spokojem odpowiedzialbym
ze na nim konkretnie nie pracowalem, ale znam kilka roznych edytorow
i nie sadze zeby mi bylo potrzeba wiecej niz pozostanie jedno popoludnie
POZA GODZINAMI PRACY (czyli bezplatnie) zeby na drugi dzien posluzyc sie
nim nie gorzej niz jakikolwiek z jego pracownikow. I umialbym powiedziec
to z takim przekonaniem, a reszta kolokjwium zrobic takie wrazenie - ze
po pierwsze - uwierzono by mi, a po drugie - ja tego udzielonego mi kredytu
zaufania rzeczywiscie bym nie zawiodl.
  Co chce przez to powiedziec? Ano tylko to, ze jak ktos truje o tym
ze musi uzywac w domu WLASNIE Word'a czy WLASNIE Excel'a, bo tego
wymagaja w biurach, to pozwalam sobie miec bardzo mierne zdanie na temat
jego mozliwosci umyslowych.

  Z drugiej strony - czegoz innego mozna oczekiwac od biurwy?

  W kazdym razie - ja sie wycofuje z dyskusji. Ja nie dyskutuje po to
by WYGRYWAC, lecz by przekonac lub zostac przekonanym, by zblizyc sie
do prawdy, by sie czegos dowiedziec. A czegoz ja sie moge dowiedziec
od urodzonej biurwy? Za stary jestem i za duze mam jeszcze do zrobienia
zanim wreszcie bede mogl odpoczac (w trumnie).
Szkoda czasu na takie pierdoly.

Grego

p.s. to oczywiscie nie odnosi sie do Marka tylko do scisle okreslonej
  grupy osob, ktore w scisle okreslony sposob wypowiadaly sie w tym
  threadzie.

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi