Dygresja - 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (calder_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Mon 10 Mar 1997 - 22:20:48 MET

In <01bc2d93$10216e00$0b8ae7ce_at_local>, "Nyce_guy" <nyce_guy_at_irc.pl> writes:
>/> On Thu, 6 Mar 1997 01:12:11 +0100 (CET), Marek Oberman wrote:
>/>
>/> >Nie taki znow osobliwy, bo ile osob stac by bylo
>/> >na kupno np. Photoshopa, Corela za 20 baniek.
>/> >Nazw programow kosztujacych powyzej 20 mln
>/> >moznaby wymienic jeszcze sporo.
>/> >Czy czlowiekowi chodzacemu do 3-4 kl liceum
>/> >da ojciec 14 baniek na MSOffice.
>/> >A tak popracuje troche i moze do czegos
>/> >wkoncu wykozystac swoj komputer.
Wiecie co, pozwole tu sobie na mala dygresje. Rzecz mianowicie
o oprogramowaniu z rodziny Corela, Photoshopa itp.
Nie wiem, czy zdajecie sobie sprawe z tego, ze dostep (chocby
i nieograniczony) do tych programow w LO nie pozostaje w scislym
zwiazku z pozniejszym zyciem ze znajomowsci tego softu.
Otoz moj pewien znajomy jest wlascicielem i pracownikiem studia
graficznego. Nie byloby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to,
ze facet jest po Akademii Sztuk Pieknych i robil dyplom z plakatu.
Porownujac jego prace z - prosze sie nie obrazic - domoroslymi, corelowymi
wynalazkami nawet ja, ktory mam nikla w porownaniu do Stefana Szczypki
(bo to o nim mowa) wiedze o sztuce (a wiec i grafice jako takiej) widze
razaca roznice klasy.
Abstrahujac wiec w tym miejscu od opowiadania sie po ktorejkolwiek ze stron
sporu nt. przymykania oczu na nielegalne wykorzystywanie softu w niektorych
miejscach prosze miec na uwadze, ze znajomosc obslugi Corela, Quarka czy
Calamusa to o wiele za malo by zarabiac jako grafik podobnie jak biegla
znajomosc pakietow (to z mojego ogrodka) takiej klasy jak Mathematica, MathLab,
Mapple czy chocby i Derive do nawet nie cien tego, co potrzebne jest by glosic
sie fizykiem.
Bede bardzo rad, jesli posting ten spotka sie z ciekawymi odpowiedziami.

                           best regards

                        Tomasz Stelmaszczuk
                              Calder
IBM BESTeam Team OS/2 Team OS/2
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
email: calder_at_ikp.atm.com.pl http://www.atm.com.pl/~calder