Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Michal Tyrala (kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 09 Mar 1997 - 22:25:27 MET

"Nyce_guy" <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:

> Ze ci sie wydaje to jest fakt.
> Zmniejszajac cene zmniejszasz tez profit margin (=cena - koszty wlasne) co
> wcale nie musi dac lepszego wyniku finansowego przy przy duzo wiekszych (o
> 100% na przyklad) obrotach.
>
> Na przyklad:
>
> 1000 plyt @ 50 (koszt wlasny 10) to zysk 40,000;
>
> 2000 plyt @ 25 (koszt wlasny 10) to zysk juz tylko 30,000 (!!!)

A jak se wlepisz 3000 sztuk? Koszt wytworzenia CDka to jest pryszcz
przy taaaakich ilosciach (nie chodzi mi tu o 3k :)), a jezeli
sprzedajemy wiecej, to koszt studia, promocji itp kosztow firmy fono
jest w przeliczeniu na plytke mniejszy.
Mowisz, iz wzrost o 100% to duzo. OK. Ile wypada pirackich kopii na
jedna oryginalna? To jest rynek dla firmy. Moze sprzedac tyle razy
wiecej, jesli tylko zechce.

Poza tym, jak juz pisalem, jest to problem firmy fonograficznej, bo ja
nie narzekam - mam kase w kieszeni.

Acha - pirackich plytek nie mam. Bo nie lubie piratow :)

> Jedyna droga jest obnizenie kosztow wlasnych a to juz jest problem gdy na
> przyklad straty z powodu piractwa sa tak duze...

Jak duze sa te straty?

> Mam nadzieje ze to ci pomoglo w czyms.

Jak kazdy Twoj post...

> PS. Czy w Polsce nie ucza podstaw ekonomii w szkolach?

Jak to nie ucza? Ja jestem bogatszy firma nie dostala mojej kasy... Na
moje oko niezle na tym wychodze...
Sorki, ale ja wyroslem z tej soc mentalnosci, ze ja mam prosic o
sprzedanie mi czegokolwiek... Jak wspomnialem, to ja mam kase. Nie
chca zarobic - ich problem.

--
Michal Tyrala
kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl