Re: Obraz FLASH biosu

Autor: Bogdan Gajewski (bogdang_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 08 Mar 1997 - 21:37:08 MET

Pawel Komos <progel_at_szc.ternet.pl> napisał(a) w artykule
<01bc2bea$b45a7520$LocalHost_at_progel>...
> Niedawno dzieki uszkodzonej pamieci w jednum komputerze zauwazylem, ze
BIOS
> w ROM jest skompresowany i rozkompresowuje sie przy ladowaniu do RAMu. W
> zwiazku z tym czarno widze mozliwosc modyfikacji. Natomiast przeczytanie
> przynajmniej fragmentu rozkompresowanego kodu jest proste - trzeba
napisac
> prosciutki programik (DOSowy ale i puscic pod DOSem), ktory przepisze
> odpowiedni fragment pamieci do pliku.

Po czym wywnioskowales ze bios rozkompresowuje sie przy ladowaniu do RAMu?

A co sie stanie gdy wylacze opcje shadow bios?

Muj EEPROM ma pojemnosc 128KB wiec wydaje mi sie ze jest podzielony na
dwie czesci po 64KB przelanczane w obszarze f000:0000 -f000:ffff.(Nie
jestem tego pewny)

Z przepisaniem widocznej czesci mainBIOS nie ma problemu,
ale jak odczytac czesc nie widoczna.

Moze wiesz (ktos wie) jak zapisac cos do RAM preslaniajacego ROMBIOS?(plyta
GA-586HX tj. intel triton2 chip 82439+82371)

--
Bogdan Gajewski    bogdang_at_free.polbox.pl