Re: Obraz FLASH biosu

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Sat 08 Mar 1997 - 19:20:18 MET

Bogdan Gajewski <bogdang_at_free.polbox.pl> napisał(a) w artykule
<01bc2bde$f845f680$LocalHost_at_bogo>...

> Chodzi mi o dokonanie modyfikacji na biosie.
> Swoj bios odczytalem za pomoca programu awdflasch.
> Jednak to co otrzymalem jes w jakis sposob zakodowane.
> (bios.bin -rozmiar 131072b i w rzadnym fragmencie nie odpowiada
> temu co odczytam od f000:0000 do f000:ffff)

Niedawno dzieki uszkodzonej pamieci w jednum komputerze zauwazylem, ze BIOS
w ROM jest skompresowany i rozkompresowuje sie przy ladowaniu do RAMu. W
zwiazku z tym czarno widze mozliwosc modyfikacji. Natomiast przeczytanie
przynajmniej fragmentu rozkompresowanego kodu jest proste - trzeba napisac
prosciutki programik (DOSowy ale i puscic pod DOSem), ktory przepisze
odpowiedni fragment pamieci do pliku.

Pozdrowienia
Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl