Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sat 08 Mar 1997 - 11:38:21 MET

On Sat, 8 Mar 1997 11:07:03 +0100 (CET), Marek Oberman wrote:

>Doradz tez co ma zrobic czlowiek, ktory np. idzie do pracy jako
>grafik (no moze przyszly grafik), nie ma mozliwosci zapoznania
[...]
>ze nawet Tobie takie doglebne poznanie profesjonalnego programu
>do obrobki zajeloby dluzej niz pol godziny:-).

nie watpie. poznanie porzadnego CADa czy Corel Draw! to miesiace

> [...]
[...]
>Obecnie ow czlowiek pracuje przy poczcie w takiej firmie
>tzn. pisze jakies listy, zamowienia itp.(na kompie oczywiscie) Na
>starcie dostal 8,5 mln na reke (smieszne co) ale tam zarabia tyle
[...]
>Powiedz Grego, czy moglbys powiedziec czlowiekowi,
>przeze mnie opisanemu, ze jest zlodziejem, przeciez
>przegral ode mnie windoze, Worda i prosil o wiecej
>programow. (zaznaczam, ze wie co to sa prawa autorskie)
>Postaw sie wiec w jego sytuacji i odpowiedz sobie
>czy bedac w tak trudnej sytuacji zastanawialbys sie

alez ja to wszystko Marku swietnie rozumiem.
Wynajmuje pokoj chlopcu ktory pochodzi wlasnie z takiego
miasteczka z 70% bezrobotnych. Z wyksztalenia jest mechanikiem
lokomotyw spalinowych. Tutaj pracuje na czarno jako zwykly
robol (bynjamniej nie robotnik wykwalifikowany) na budowach.
Zarabia kiepsko i traktuja go podle. Ale chlopak rwie sie do
lepszych rzeczy. Po pol roku mieszkania u mnie kupil sobie
komputer, sciagnal z polski pare ksiazek (ja az tak wiele
czas nie mam zeby wszystkiego go uczyc) i walczy.
I owszem - sam mu zalatwilem kilka programow, na ktore
absolutnie go nie stac. Jednak wytlumaczylem mu ze jest
to najzwyczajniej w swiecie nieuczciwe i ze mam nadzieje
iz pierwsze pieniadze jakie uda mu sie zarobic na ich uzyciu
przeznaczy wlasnie na zdjecie tego ciezaru z wlasnego
(a i z mojego tez) sumienia.

  Tu nie chodzi o to Marku, ze ja nie rozumiem.
Tyle ze rozumiec nie oznacza zmienic diagnoze.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi