Re: Low-level format

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 07 Mar 1997 - 14:58:07 MET

Radoslaw Poplawski <radekp_at_usa.net> wrote:
: Thu, 06 Mar 1997 00:37:38 GMT, lis_at_ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis)
: /> Zadaniem 'format c:' jest przede wszystkim
: />wykrycie bledow, wiec wcale mnie nie dziwi, ze raz zaznaczonych jako
: />bledne nie chcial 'odznaczyc'.
: />Przynajmniej starsze formaty tak dzialaly, ale wtedy jeszcze nie bylo
: />opcji /u.

: Opcja /u powoduje, ze nie bedzie sprawdzana poprawnosc zapisu - caly
: dysk jest najpierw formatowany.

Format NIGDY nie formatowal naprawde dyskow TWARDYCH.
W wersjach <~5.0 najpierw czytal wszystkie sektory dysku, i dopiero pod
koniec zapisywal boot sektor, FAT z zaznaczonymi blednymi clustrami,
i czysty glowny katalog.

Pozniejsze wersje na poczatku robia jakies siupy z uninstalem.
Czy /u na pewno nie zwraca uwagi na sektory zaznaczone jako BAD - glowy nie
dam.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |