Re: Low-level format

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 07 Mar 1997 - 01:53:30 MET

On 5 Mar 1997 21:40:21 GMT, Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote:

>Nie przesadzajmy. Od wielu lat dyski IDE po prostu sie nie daja zniszczyc
>w czasie 'formatowania'. Cos tam nawet w miedzyczasie robia, co niby
>udaje formatowanie, ale mam duze podejrzenia co do tego.

Masz prawie racje. Co nowsze robia sobie cyrk (tak naprawde to chyba
tylko testuja powierzchnie...) ale mozna sie naciac, jakas 420-ka
zrozumie zbyt doslownie i co?
Jak w specyfikacji standardu stoi - preformatowac sprzetowozaleznym
progrgamem firmowym, to nie BIOSem! To badziewie placzace sie po
biosie sluzylo do dyskow MFM gdyby kontroler nie mial w swoim biosie,
i nie wiem do czego jeszcze (SCSI maja program preformatowania albo
zaszyty w sterowniku na dysku, albo jak IDE - specjalne programy
firmowe)

Darek