Re: Low-level format

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 05 Mar 1997 - 22:40:21 MET

In pl.comp.pecet Harry_at_intertele.pl wrote:
: > Reasumujac: dyskow twardych IDE sie NIE formatuje, maja one fabrycznie
: > naniesiona strukture sciezek i kazda taka operacja, jesli nie go
: > uszkodzi, to przynajmniej mocno go rozkalibruje.

: Sa takie virusy, ktorym nawet nie pomaga ponowne zalozenie partycji.
: Zostaje wtedy twarde formatowanie (formatowanie niskim poziomem).
: Taka operacje - na dyskach pow. 528 MB - nalezy przeprowadzac TYLKO i
: WYLACZNIE OPROGRAMOWANIEM PRODUCENTA (odpowiednim dla danego dysku). Dla b.
: znanych dyskow oprogramownie to jest dostepne w internecie.

Nie przesadzajmy. Od wielu lat dyski IDE po prostu sie nie daja zniszczyc
w czasie 'formatowania'. Cos tam nawet w miedzyczasie robia, co niby
udaje formatowanie, ale mam duze podejrzenia co do tego.

A zeby wirus nie dal sie normalnie usunac ... bajki. Prawie na pewno :-)

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |