Re: Low-level format

Autor: Harry_at_intertele.pl
Data: Thu 06 Mar 1997 - 05:08:40 MET

> : > Reasumujac: dyskow twardych IDE sie NIE formatuje, maja one
fabrycznie
> : > naniesiona strukture sciezek i kazda taka operacja, jesli nie go
> : > uszkodzi, to przynajmniej mocno go rozkalibruje.
>
> : Sa takie virusy, ktorym nawet nie pomaga ponowne zalozenie partycji.
> : Zostaje wtedy twarde formatowanie (formatowanie niskim poziomem).
> : Taka operacje - na dyskach pow. 528 MB - nalezy przeprowadzac TYLKO i
> : WYLACZNIE OPROGRAMOWANIEM PRODUCENTA (odpowiednim dla danego dysku).
Dla b.
> : znanych dyskow oprogramownie to jest dostepne w internecie.
>
> Nie przesadzajmy. Od wielu lat dyski IDE po prostu sie nie daja zniszczyc
> w czasie 'formatowania'. Cos tam nawet w miedzyczasie robia, co niby
> udaje formatowanie, ale mam duze podejrzenia co do tego.

W trakcie twardego formatowania dysk nie przyjmuje zadnych danych z poziomu
obslugiuzytkownika

> A zeby wirus nie dal sie normalnie usunac ... bajki. Prawie na pewno :-)

Ten wirus to Spiryt (w wysokim stadium zainfekowania bootsectroa i tablicy
partycji).
Jak chcesz to ci przesle na Email z image'owana wersje dyskietki z ktorej
Ci sie on sam zainstalije w odpowiednich miejscach na dysku(bootsector i
tablica partycji). Po dwoch tygodniach nic innego ci nie pomoze.
Prosty uzytkownik komputera nie kapnie sie przez 2 tygodnie ze, ma wirusa.
"2 tygodnie" to przykladowy czas infekcji tego virusa - zalezy to przede
wszystkim od ilosci restartow komputera.