Re: Argumenty: Co zamiast Windows 95?

Autor: Andrzej Lewandowski (lewando_at_ibm.net)
Data: Thu 06 Mar 1997 - 17:06:11 MET

ptauz_at_omk.il.pw.edu.pl wrote:

> obiektowo. Programowanie strukturalne jest malo wydajne. Nie posiada
> wielu mechanizmow umozliwiajacych znacznie lepszy opis modelowanego
> zagadnienia.Czesto w roznych ksiazkach mechanicznych zalaczone sa
> rozne knoty fortranowe i ciezko sie domyslec "co peta mial na mysli"
> Z takich spektakularnych przykladow: Dzialania na macierzach.
> W fortranie tylko przy pomocy zwyklych procedur. Przeciez tego sie nie
> da czytac nie mowiac o efektywnym programowaniu. A ja w C++ mam
> funkcje operatorowe ktore pozwalaja przypisac dzialania macierzowe
> [...]

No tak, ale ile to kosztuje... Na jednej z konferencji Object-
Oriented Numerics faceci z Boeinga pokazywali ten sam program
zrobiony "po staremu" (tzn. normalne macierze) i "po nowemu" -
C++ plus biblioteka Rogue Wave. W niektorych przypadkach roznica
w czasie wykonywania byla 10 krotna! Na niekorzysc "nowego",
oczywiscie.

Informacje na temat nieefektywnosci C++ do obliczen numerycznych
mozna znalezc w artykulach publikowanych w czasopismie
Computers in Physics. Oraz metody radzenia sobie z tym
problemem, tak skomplikowane ze odechciewa sie C++ i
"obiektowosci".

Andrzej Lewandowski