Re: Problem z CD-ROM 2x

Autor: Bogdan Morawski (morawski_at_ccs.pl)
Data: Tue 04 Mar 1997 - 16:03:10 MET

Bogdan Kwietniak wrote:

> Moze by tak kolega co blizszego na ten temat powiedzial?
> (Czym, jak itp)?

Witam!
Czym:
Najlepiej - czystym spirytusem (nie zostawia osadow i nie rozpusci
niczego).
Mozna probowac srodkow do mycia glowic, ale te potrafa zostawiac osad.
Za to np. aerozol jest wygodny, bo nie trzeba uzywac szmatek, waty itp.
- wystarczy spryskac. Poza tym aerozol wszedzie dotrze. Np. ostatnio
uzywalem "Head & Disc Cleanera" z serii "CompuClean" firmy Sigmatronics
- jest dobry.

Jak:
Ostroznie.
Elementy w okolicach glowicy sa delikatne, zwlaszcza zawieszenie
soczewki.
Najpierw dobrze jest oczyscic cale wnetrze napedu z kurzu, bo znowu
szybko sie zabrudzi.
Trzeba jakos sie dobrac do wnetrza glowicy - dokladniej nie moge opisac,
bo sa rozne konstrukcje. Tam delikatnie przetrzec ruchoma soczewke i
wylot zespolu lasera tzw. "wacikiem na patyku" lub spryskac aerozolem.
Przy pryskaniu trzeba uwazac, zeby nie pryskalo tam gdzie nie trzeba,
np. zeby nie zmylo smaru z prowadnic glowicy (acha, miewalem przypadki,
ze prowadnice byly tak brudne, ze glowica nie chciala po nich jezdzic).
Pozwolic wyschnac, sprawdzic czy nie zostal osad albo jakies klaki z
waty czy inne brudy, rowniez w innych miejscach - i mozna skladac.

Generalnie - najwazniejsze nie szkodzic. Trudno mi dokladniej opisac, bo
przy takich "robotkach recznych" zwykle o efekcie decyduje doswiadczenie
"robotkujacego".

Jeszcze cos: pare miesiecy temu ktos tu pisal, ze jeden z modeli
CD-ROMow z czasem wypalal sobie gwiazdke na powierzchni soczewki (tyle
pamietam).

Pozdrawiam - Bogdan Morawski