Re: Granica 2.1GB

Autor: Grzegorz Pietkiewicz (gpietkie_at_panamint.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 04 Mar 1997 - 16:18:47 MET

Lukasz Piotr Piwowarski (lpiwowar_at_bolek.ii.pw.edu.pl) wrote:
: Slyszalem ze istnieje granica pojemnosci dyskow twardych powyzej
: 2.1GB, ktorych nie chca obslugiwac niektore BIOSy/kontrolery.
: Co o tym sadzicie? Mam zamiar kupic wlasnie dysk i zastanawiam sie
: nad pojemnoscia.

Mialem taki problem z plyta GigaByte 486AM . Dyski ponizej 2GB dzialaly
bez problemu, ale kiedy kupilem dysk 2.5GB zaczely sie jaja. Co prawda
autodetekcja dawala wlasciwe parametry dysku, ale BIOS w miejscu gdzie
powinna byc pojemnosc podawal straszne cuda. Komputer startowal normalnie
ale z dyskiem nie dala sie pracowac. Na szczescie dorwalem upgrade do
BIOS'u i na tym skonczyly sie moje problemy.

Slyszalem, ze ten numer byl we wszystkich starszych BIOS'ach AWARD'a.

--
                \  _|_
                :`.~|~
          |               ~/            mail:gpietkie_at_ict.pwr.wroc.pl