Re: Co zamiast Windows 95?

Autor: Wojtek Piecek (woju_at_camk.edu.pl)
Data: Sun 02 Mar 1997 - 09:50:58 MET

On Sat, 1 Mar 1997, Łukasz Bajoński wrote:

> Nie ma raczej takich szans, bo z samej idei jego darmowości wynika, że
> firmy będą się trzymać od niego z daleka (brak reklamy itd.), poza tym
> jednym z wymogów w dużych firmach jest pewność supportu, stabilność
> firmy rozwijającej system itp. To wszystko w wypadku Linuxa nie
> występuje :(

Uśmiałem się do łez. Rozumiem że za support uważasz to coś czym raczy
wszystkich swoich klientów m$? To ja rzucę Tobie taką historyjkę:
(miejsce akcji - lista poświęcona bezpieczeństwu)
1. Człowiek (bynajmniej nie użytkownik Linuxa) pisze że w NT jest dziura
(dokladniej w servisie DNS). Podaje jaka. Krytykuje m$.
2. Inny człowiek (tym razem posiadacz "systemu wykorzystującego pełne
32-bitowe możliwości Twojej maszyny, systemu przyszłości" etc... pisze że
mówi nieprawde bo już tydzień po tym fakcie m$ wypuściło patcha który to
poprawia.
3. Ten sam człowiek co na początku zadaje kulturalne pytanie czy
poprawiono tylko obsługę portu 135 (to był właśnie ten dziurawy) czy też
wszystkie pozostałe? Na dowód dołączył program który otwierał po kolei
sockety w NT i spisywał w nie fajny napis: "NT to system przyszłości".
Żeby nie było że robi to nieuczciwie port 135 byl omijany :-)

> Z drugiej strony z darmowości wynika również to o czym pisałem już
> przy innej okazji, twórcom programów nie będzie zależało na
> dopracowywaniu programów (odpowiedni system pomocy kontekstowej, łatwy
> jednakowy interfejs użytkownika itp.)

Ja żeyczę wszsytkim takiego systemu pomocy jaki jest w Linuxie. Faktem
jest że aby móc z niego korzystać, konieczne jest troche posiedzieć przed
komputerem, ale ja naprawdę nie chę być prostym Amerykaninem i co chwila
czytać informacji że jak mam włożyć kolejną dyskietkę to poprzednia muszę
wyjąć, czy podobnych newsów ...

> /> Ps.
> /> Systemy takie jak NT maja zato szanse podzielic los Apple ,
> /> beda uzywane ale raczej marginalnie.
> /> Mimo wszystko niczego w tej chwili nie da sie przewidziec,
> /> wiec naj rozsadniej bedzie poczekac te 2-3 lata.
>
> Jest to szalenie mało realne, bardziej realne jest dalsze wypieranie
> Unixa przez NT, szczególnie w średnich firmach.

Żal mi tych ludzi których urzeka sformułowanie że masz znany interfejs i
już wszystko wiesz jak robić w nowym systemie. To jest tak jakby mówić że
i książeczki do kolorowania i analiza matematyczna to są książki; i jak
ktoś wie jak się przewraca kartki w jednej to zrozumie tę drugą
(oczywiście w tym słusznym kierunku)

Pozdrawiam,
Wojtek

--