Re: Co zamiast Windows 95?

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Mon 03 Mar 1997 - 16:22:11 MET

woju_at_camk.edu.pl (Wojtek Piecek) wrote:

[Dużo na temat kiepskiego supportu NT]

 Ja pisałem tylko czym kierują się firmy przy zakupie systemu -
stabilnością firmy produkującej i łatwością znalezienia ludzi do
administrowania, w NT masz certyfikaty, w L nie.
W małych/średnich firmach (biurach) gdy server ma służyć <30 komp.
sprawa bezpieczeństwa nie jest tak istotna, żeby patche musiały
wychodzić w parę dni po wykryciu błędu.

/> Ja żeyczę wszsytkim takiego systemu pomocy jaki jest w Linuxie. Faktem
/> jest że aby móc z niego korzystać, konieczne jest troche posiedzieć przed
/> komputerem, ale ja naprawdę nie chę być prostym Amerykaninem i co chwila
/> czytać informacji że jak mam włożyć kolejną dyskietkę to poprzednia muszę
/> wyjąć, czy podobnych newsów ...

Ja "trochę posiedziałem przed komputerem" (jakieś 5 lat dość
intensywnie) i nie uważam żeby system pomocy w Linuxie był
wystarczający :(
Ja jednak bym życzył wszystkim nieco lepszego systemu pomocy, aby
korzystać efektywnie z tego który jest w Linuxie trzeba znać
specjalistyczny techniczny język angielski, wiele "wyjaśnień" wymaga
sporej wiedzy programistycznej, ty może jesteś już na takim etapie że
tego nie zauważasz ale niestety tak jest, i gdyby było tak pięknie i
jasno z systemem pomocy to listów na pl*linux byłoby 2x mniej :(
Poza tym nic tak nie oszczędza czasu jak pomoc kontekstowa, nie musisz
przedzierać się przez tony zbędnych w danej chwili informacji

/> Żal mi tych ludzi których urzeka sformułowanie że masz znany interfejs i
/> już wszystko wiesz jak robić w nowym systemie. To jest tak jakby mówić że
/> i książeczki do kolorowania i analiza matematyczna to są książki; i jak
/> ktoś wie jak się przewraca kartki w jednej to zrozumie tę drugą
/> (oczywiście w tym słusznym kierunku)
/>

Porównanie co najmniej niestosowne ;), wg. mnie wspólny jasny
interfejs bardzo dużo daje, człowiek ma poczucie większej pewności w
nowym programie, praktycznie "z kopa" umie wykonać podstawowe
czynności i dopiero gdy coś poza nie wykracza sięga po pomoc, w L musi
zaczynać od przeczytania pomocy bo inaczej praktycznie nic nie zrobi
:(

        LUKE

    _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski
   _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( lbajon_at_sgh.waw.pl )
  _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/ * SGH Warszawa *
 _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( Warsaw School of Economics )
_/_/_/_/ _/_/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/ http://akson.sgh.waw.pl/~lbajon