Re: Siupy, dwa HD i instalowanie systemow - chlip, chlip

Autor: Mariusz Studzinski (Cecil_at_klio.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 01 Mar 1997 - 20:51:31 MET

On Sat, 01 Mar 1997 16:20:29 +0100, Artur Bartnicki
<archie_at_igo23.igo.wroc.pl> wrote:

>[ciach - opis tego, co system z jednego dysku namieszał na drugim :-)))
>]
>Sorry, ale chyba źle zidentyfikowałeś przyczynę problemu. Jeśli
>instalowałeś Linuxa przy _odłączonym_ pierwszym dysku, i nie
>zainstalowałeś go (bo jak? bez CD?) to nie ma _żadnej_ szansy,
>żeby to on zamieszał Ci na 1 HD.

Ja nie twierdze, ze to Linux mi tak namieszal chociaz na 100% nigdy
nie mozna byc pewnym - jak się uruchamia installer Linuxa (Debian) to
przez ekran przewijaja sie tony smieci (jakie to on urzadzenia
wykryl). Wsrod nich pojawil sie miedzy innymi moj HD nr.1 (IBM DAcos
tam) mimo, ze byl wylaczony w setupie (ale juz pozniej przy zakladaniu
partycji Linux i Swap) nie byl dostepny !!

>Ponieważ bardzo podobne objawy miałem kiedyś, jak kontroler VLB,
>płyta i dysk nawzajem się nie lubiły (dziwne pliki, błędy przy
>odczycie i zapisie, "No system disk"...), to węszyłbym raczej
>problemy sprzętowe. Jesteś pewien, że dobrze (czyt. do końca,
>pewnie itd) wsadziłeś np. taśmę do dysku? Lub inne tego typu
>gadżety?

Wszystkie tasmy i kable siedza pewnie i prawidlowo. Z tymi dwoma HD to
tez mam inny ciekawy problem. Nie moge sprawdzic predkosci HD nr.2
(Seagate) jesli uruchomiony jest EMM386. Przy samym himem.sys wszystko
dziala bez problemu a przy emm386 'puter sie wiesza. Tak samo jest tez
z MKS'em. Przy samym himem.sys - sprawdza, przy emm386 - zwis. Co
ciekawe poza tymi objawami dyk nr.2 zachowuje sie jak najbardziej
normalnie.

>Chyba zupełnie bezpodstawnie oczerniasz Linuxa. Tutaj choćby nie wiem
>jak źle był napisany (a nie jest), to nie miał szansy namieszać.
>Przyczyna musi leżeć gdzieś indziej.

Nie oczerniam, bron Boże, Linuxa. Uwazam, ze moze to byc swietny
system (jak mi sie go uda zainstalowac :)). Nie lubie po prostu jak mi
sie dzieja 'siupy' na komputerze - szczegolnie wtedy gdy mam inne
rzeczy na glowie.

Mariusz Studzinski
e-mail: Cecil_at_klio.umcs.lublin.pl or cecil_at_free.polbox.pl

bIjatlh 'e' yImev. yItlhutlh!!!