Re: Argumenty: Co zamiast Windows 95?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 28 Feb 1997 - 17:48:14 MET

lbajon_at_sgh.waw.pl (=?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_Bajo=F1ski?=) wrote:
>/> Zalety:
>/> 3.Obsluga urzadzen w tle. zadne urzadzenie nie jest w stanie spowolnic
>/> pracy systemu.
>
>Z tym to oczywi=B6cie lekka przesada, spowalnia tylko mniej ni=BF np w =
>W95

na tyle mniej, zeby przy kopiowaniu na huraaaa... z katalogu do katalogu
pozostali uzytkownicy prawie tego nie czuli. o dyskietkach nawet nie bede
wspominal, bo tego wogole nie czuc :)))

>/> 12.ciagly rozwoj systemu.niektorych to przeraza jak co miesiac pojawia=
> sie
>/> nowa wersja rdzenia, ale nikt nikomu nie kaze instalowac co =
>miesiac
>/> tego rdzenia. raz na pol roku starczy, albo i raz na rok.
>/> zreszta jesli stary dziala to po co zmieniac ?
>
>Dlaczego upierasz si=EA przy nazwie "rdze=F1" ?

bo to jest rdzen. purysta jezykowy nie jestem, ale skoro jest b.ladne
i b.krotkie polskie okreslenie to czemu mam go nie uzywac ?

>/> 13.coraz bogatsza oferta oprogramowania typowo windowsowego
>
>Czy m=F3g=B3by=B6 poda=E6 jakie=B6 przyk=B3ady ?????
>To co znalaz=B3em odpowiada najwy=BFej temu co pod Win by=B3o 5 lat temu
>(pod 3.0)

star office, word perfect.
poza tym kto tak naprawde korzysta z mozliwosci word7 ktorych to mozliwosci
nie bylo np. w word2 ? ja naokolo siebie bardzo uwaznie sie przygladalem,
i jakos nie zauwazylem :))))

aha. zapomnialem o LaTeX. Bardzo ladnie sklada teksty, tyle ze trzeba mu
pisac teksty w zrodlowce. ale spoko, jest nakladka wisi-wing :) pod X.
nazywa sie toto Lyx.

>/> 14.mozliwosc zainstalowania emulatora windows. obecnie jeszcze nie =
>wszystko
>/> dziala. ale to w koncu tylko emulator.
>
>Bardzo =B3adne okre=B6lenie, bli=BFsze prawdy by=B3oby "czasami co=B6 =
>cudem
>dzia=B3a", to tak jak z tym dylematem czy traktor ma 1 ko=B3o popsute czy
>3 sprawne ;)

a to zalezy o ktorym emulatorze mowisz.

>Nie uda=B3o mi si=EA pod WINE (bo chyba o nim piszesz) uruchmi=E6 nic
>bardziej skomplikowanego ni=BF 100KB gierka pod Win 3.1, ju=BF nawet na
>gierkach z EB si=EA wykrzacza :(,

a stefanowi word6 dziala :)))))

>nie m=F3wi=B1c o czymkolwiek bardziej
>zaawansowanym. No chyba =BFe chodzi=B3 ci o WABI ale to niestety kostuje
>du=BFo $$$$ :(

fakt. word6 to prymitow w porownaniu np. z wordperfect.

>/> 16.latwosc uzytkowania
>
>No to ju=BF chyba jaka=B6 kpina, nie pisz takich rzeczy na pececie bo
>skusisz paru windziarzy kt=F3rzy potem b=EAd=B1 wszelkie listy dyskusyjne
>zasypywa=E6 swoimi =BFalami jak to ich wrednie oszukano na pececie, a oni
>nawet dooma nie potrafi=B1 uruchomi=E6 ;), nie m=F3wi=B1c o sformatowaniu
>dyskietki, podpi=EAciu CD czy czego=B6 tam innego.=20

a niech pisza. powiedz mi jakie moga byc trudnosci z uzytkowaniem
porzadnie skofigurowanego linuxa z Xwindow, kiedy moze przy tym linuxie
siasc nawet malpa, i tylko klepac mysza po ikonach ?

>/> 17.mozliwosc modyfikacji doslownie wszystkiego
>
>To tylko dla niekt=F3rych jest zalet=B1, szczeg=F3lnie gdy standardowych
>(defaultowych) ustawie=F1 nie ma lub s=B1 krety=F1skie :(

coz. jak ktos nie wie co robi, niech sie nie tego nie czepia.
jak nie ma pojecia co to jest fdisk, to nawet G95 mu nie przyblizy tematu.
w G95 nie moge zmienic wielu rzeczy, nawet jesli wiem dostatecznie duzo.
linux daje mi te mozliwosc, jedyna bariera, to bariera niewiedzy
i wlasnych umiejetnosci.

>/> 18.doskonale sprawowanie sie jako komputer do pracy, jako terminal
>/> graficzny Xwindow podlaczany do czegokolwiek, jako host =
>internetowy.
>
>Zgoda poza pierwszym - komputer do pracy to to nie jest, raczej do
>nauki administrowania Unixem.

mozesz uzasadnic ?

>Z reszt=B1 zalet si=EA w pe=B3ni zgadzam tyle =BFe wi=EAkszo=B6=E6 z nich=
> nie ma
>zastosowania w u=BFytku domowym.

fakt. pod linuxem nie da sie uruchomic dosowych gier :))))))

>/> Wady:
>/> 1.brak wielu odpowiednikow aplikacji dostepnych na windows.
>
>1a) Praktycznie brak aplikacji biurowych, a te co s=B1 to s=B1 albo
>=BFenuj=B1ce albo extra trudne w obs=B3udze.

coz. staroffice mi sie podoba :))))

> /> to duza wada, i w zasadzie jedyna, ale jeszcze:

>/> 2.trudna instalacja. coz. trzeba wiedziec co sie robi. ale komputer
>/> powinno sie instalowac tylko raz. mozna poprosic znajomego.

>To ju=BF w dobie RedHata nie do ko=F1ca jest prawd=B1, chyba jednak =
>trudniej
>jest u=BFywa=E6 (konfigurowa=E6) programy ni=BF instalowa=E6 system, mi =
>przynajmniej nie sprawi=B3o wi=EAkszych problem=F3w ( RH 3.0.3 )
> Oczywi=B6cie wsze=B6niej przeczyta=B3em Install-HAWTO i mia=B3em je =
>ca=B3y czas
>przed nosem w czasie instalacji.

piszac instalacja, mialem na mysli calosc. dzieki za sprostowanie,
w tym wszystkim masz racje.

>Znalaz=B3o by si=EA jeszcze kilka wad kt=F3re przeoczy=B3e=B6 :
>
>3) Praktycznie brak gier, oczywi=B6cie jest kilka wyj=B1tk=F3w, ale =
>wiadomo
>co robi=B1 wyj=B1tki ;)

gry nie wymagaja takiej wielozadaniowosci. zawsze jest mozliwosc
pozostawienia sobie partycji dosowej, i odpalanie DOZ'a do gier.

>4) Bardzo cz=EAste problemy z wersjami bibliotek, nigdy nie wiadomo czy
>to co si=EA instaluje zadzia=B3a czy nie, i nawet dependencies z RH nie
>zawsze pomagaj=B1 :(, jedne programy chodz=B1 tylko z nowymi - inne tylko
>ze starymi bibliotekami i niestety trudno nad tym zapanowa=E6

tez prawda.

>5) W przeciwie=F1stwie do Win bardzo ma=B3o czynno=B6ci da si=EA wykona=E6
>mysz=B1, trzeba si=EA uczy=E6, cz=EAsto zawi=B3ej i s=B3abo wyja=B6nionej=
> sk=B3adni
>polece=F1.

na przyklad czego sie nie da zrobic mysza ?

>6) Nie ma praktycznie ksi=B1=BFek po polsku trakt=F3j=B1cych o Linuxie, =
>mo=BFna
>liczy=E6 tylko na listy dyskusyjne i w=B3asn=B1 znajomo=B6=E6 =
>angielskiego.

faktycznie, to jest wada. w sieci dopiero powstaje polska dokumentacja
na temat linuxa.

>7) Nie ma polskiej wersji Linuxa

ale angielska daje sie dosyc latwo spolszczyc. z windoZem tak latwo nie jest.

>8) Niekt=F3re programy s=B1 rozprowadzane wy=B3=B1cznie w postaci =
>=BCr=F3d=B3owej

cala idea unixa. trzeba znajomemu postawic pivko :) ale czy to taka wada ?
w zasadzie jaka roznica, skoro taki zielony user nastawiony wylacznie
na konsumpcje (taka jest wiekszosc) rownie dobrze nie wie jak
skompilowac program, ale takze rownie dobrze nie wie jaki program nalezy
odpalic na pierwszej dyskietce instalacyjnej np. takiego worda.

>Uff, mam nadziej=EA =BFe ostudzi=B3em troch=EA zapa=B3 potencjalnych =
>Linuxiarzy.
>Sorry za tasiemca ale musia=B3em troch=EA spraw wyja=B6ni=E6.
>
> LUKE

Spoko. podsumowujac. wada windowzow to ich wisielcze nastroje, oraz gasniecie
silnika na zakretach, zas wada linuxa koniecznosc posiadania wiekszej wiedzy
przy instalacji systemu i softu.