Re: Q: Max. dlugosc kabelka szeregowego.

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 28 Feb 1997 - 09:35:44 MET

"Pawel Komos" <progel_at_szc.ternet.pl> wrote:

>Wyjasniam wiec: Jezeli komputery maja metalowe obudowy, a stosowane jest
>zerowanie zamiast uziemienia pomiedzy obudowami pojawia sie napiecie
>roznicowe wynikajace z roznych spadkow napiecia na przewodach zerowych

to jest zerowanie ? to jest podpinanie bolcow uziemiajacych
do roboczych przewodow zerowych. co bedzie jak taki przewod zerowy
sie przepali, ktos go przewierci itp/itd ? powiem ci. bedziesz mial
220V na obudowie i wtedy dopiero porzadnie moze cie trzepnac, niewykluczone
ze z zejsciem smiertelnym. nawet jesli masz zerowanie, to przewod zerowy
musi byc oddzielny, i podlaczony zaraz za bezpiecznikami. Tak tak, wiem.
na zerze nie ma bezpiecznikow :))))

>roznych faz. Z tego potrafi sie zrobic kilka-kilkanascie V ze spora
>wydajnoscia pradowa.

to jest instalacja samobojcow a nie instalacja zerujaca.
w jednym komp. przestaje laczyc zero, w drugim tez i masz
pomiedzy nimi 380V. kurde. powinni wieszac za robienie takich instalacji.