Re: AVI i MPEG

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Thu 27 Feb 1997 - 04:07:47 MET

On Wed, 26 Feb 1997 17:52:22 +0100 (CET), Lukasz Piotr Piwowarski wrote:

>Tez tak zawsze myslalem, a przynajmniej ze mam on maksymalna
>kompresje. Co do skalowania to szczerze mowiac ja zaobserwowalem
>odwrotne zjawisko, tzn. ze MPG lepiej sie skaluja, ale moze nie jest
>to regula...

problem z MPG (a i z JPG) jest taki, ze jak kazdy sposob kodowania
z utrata informacji - wymaga recznego tuningu, aby uzyskac naprawde
dobre efekty. Ustawienie stalej kompresji na jakims poziomie nie
da tych samych efektow co reczne ustalanie go w zaleznosci od rodzaju
sceny, ruchu obiektow etc. Sa ujecia ktore doskonale sie kompresuja
bez zauwazalnej utraty jakosci, a sa i takie ktore wymagaja znacznego
zmniejszenia kompresji. Ogolna zasada jest oczywiscie bardzo prosta:
kiepsko zrobiony MPG bedzie gorszy od swietnie zrobionego AVI i tyle.
Podobne efekty mozna zaobserwowac juz przy porowaniu GIF/JPG. Wiekszosc
normalnych zdjec wyjdzie kilkakrotnie mniejsza w formacie JPG przy
niezauwazalnej utracie jakosci. Natomiast mam wspaniala kolekcje
japonskich grafik erotycznych - chcialem ja przetransponowac na JPG
bo w GIFach zajmuje za duzo miejsca, ale musialem zrezygnowac, efekty
byly tragiczne.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi