Re: Doswiadczenia z MMX !!!

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Thu 27 Feb 1997 - 04:26:40 MET

On Wed, 26 Feb 1997 18:01:24 +0100 (CET), Juzwa Butrym wrote:

>Dziek za odpowiedzi. Szkoda tylko, ze skonczylo sie na dyskusji o dyskach.
>Mnie bardziej interesuje jakiwego TO daje boosta w aplikacjach lub grach.
>Czy z czyms znanym nie chce wspolpracowac itd. etc. ...

Doswiadczen z MMX'em nie mam, ale wpadly mi w rece dosc ciekawe materialy
z niemieckiego CT Magazine. Jak co prawda wiadomo - benchmarki nie klamia
tyle ze uzywaja ich klamcy ... ale czasopismo jest powazne, i podejscie
zaprezentowali dosc rozsadne. Wykonali testy porownawcze architektury MMX
z architektura PowerPC. Testowali aplikacje zoptymalizowane dla kazdej
z platform (jak Adobe Photoshop), oraz algorytm interpolacji binarnej
napisany w C i w assemblerze (dla MMX).

Wyniki moznaby podsumowac nastepujaco:
1. Pentium MMX jest znaczaco szybszy od zwyklego Pentium tylko jesli
   wykonuje kod super-optymalizowany (recznie, w assemblerze).
2. PowerPC 604e 150MHz wykonujacy standardowy kod w C jest 10% szybszy od
   od Pentium MMX 200MHz (!!!) wykonujacego kod superoptymalizowany.
   Jest 4 razy szybszy (!!!) gdy rowniez i Pentium MMX wykonuje program
   napisany w standardowym C (i skompilowany rzecz jasna :-)
3. Nawet i od Pentium Pro 200 MMX, Power PC 604e/150 kjest 2 razy szybszy.
4. Malutki PowerPC 603e 200MHz jest okolo 3 razy szybszy od Pentium MMX
   w wykonywaniu programu napisanego w C, i okolo 50% szybszy od giganta
   Pentium Pro 200.
5. PowerPC 603e 200MHz wykonujacy skompilowany kod C jest zaledwie 20%
   wolniejszy od Pentium MMX 200 kiedy ten ostatni wykonuje kod recznie
   zoptymalizowany dokladnie dla swojej architektury. A kosztuje o WIELE
   mniej.

Tak wiec jak widac cos jest w tym gadaniu przyjaciol nadgryzionego jablka
o Wintelu - to co M$ robi w software, Intel powtarza w HW. Moze nie az
tak bardzo (produkty intela az takim syfem jak produkty malomiekkiego
nie sa) ale fakt pozostaje faktem: lepsze technologie przegrywaja
komercyjnie z gorszymi.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi