Re: Dekompilacja (Re: Problemy z AMD-Cyrix-Clipper - rozwiązanie.

Autor: Ryszard Glab (rGLAB_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 26 Feb 1997 - 13:26:34 MET

In article <33146884.1589_at_rsw.pl>,
 Janusz Sklorz <jsklorz_at_rsw.pl> wrote:

>Tu nie powinienes miec oporow. Zawsze mozesz miec kopie rezerwowa (nawet
>od innego klienta). Wazne aby miec jedna instalacje programu.

>i nastepnie zupelnie

>A po co. Jesli w licencji jest zakaz dekompilacji to nie.

  Przepraszam, napisalem nieprecyzyjnie. Chodzi mi o sytuacje gdy to
ja jestem autorem tego programu (czyli mam pelne prawa autorskie)
-w takiej sytuacji dekompilacja wykonana przeze mnie jest legalna w
kazdej sytuacji.

>Nie spotkalem sie z czyms takim. Ale cos slusznego w Twojej wypowiedzi
>jest.

  Wlasnie sprawdzilem w ustawie. Interesujace artykuly to 74 i 75.
Co prawda w ustawie tej nie pada slowo 'dekompilacja' ale jest
'tlumaczenie, przystosowywanie, zmiana ukladu'. Jest rowniez termin
'zwielokrotnianie kodu' ktore ja rozumiem jako dekompilacje i ponowna
kompilacje. Ustawa jest dostepna np. pod:

http://www.pocketpress.com/pocket/agency/law/prawo_autorskie.html

  Nie jestem prawnikiem ale z tych artykulow jasno wynika ze mozna
legalnie dekompilowac programy (do ktorych nie ma sie praw autorskich)
jesli tylko spelnia sie okreslone w tej ustawie warunki.

Pozdrawiam, Ryszard

--
r(ycho)GLAB
Warsaw, Poland