Re: Konwersja i kompresja WAV - Ucho

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Tue 25 Feb 1997 - 19:11:38 MET

On 25 Feb 97 at 9:36, Przemyslaw Raczek pisal(a):

> Sorry ! Chyba slon Ci na ucho... ;)

Lepiej. Ja przy kompresji 64 kb nie odczuwam przykrych roznic. Moze
powinienem pojsc do laryngologa?

> Sproboj kompresowac spiew z gitara akustyczna a dowiesz sie o chodzi.

W FAQ pisza, ze testuja kompresje na ludziach i im dobrze wychodzi.
Oczywiscie jestem w stanie wyobrazic sobie konesera ktory uchem lowi
roznice w jakosci odgrywania w zaleznosci od koloru obudowy
odtwarzacza :-) ale do zastosowan domowych MNIE 128kb wystarcza az
nadto a ostatnio kompresuje na 64kb i tez jest dobrze. Zreszta
pewien jestem ze jakbym do domu wpuscil konesera i mu zaprezentowal
jakosc ktora mi nie przeszkadza to on by upadl i nie wstal. Trudno,
jak sie czlowiek urodzi koneserem z uchem nietoperza to niech sie
teraz meczy i kupuje koszmarnie drogi sprzet i druciki ze zloconymi
stykami :-)

> Prog bolu u mnie wystepuje przy 320 kb/s - moze mam lepszy sluch.
> Natomiast w porownianiu do kasety mozna uzywac 256 kb/s i jest ok.

Nie rozumiem tego progu bolu. O co chodzi? Czy o dyskomfort z powodu
zauwazalnych znieksztalcen czy o jakies fizyczne uczucie?

> Procesor wazny, lecz sproboj nie otwierac podczas grania innych okien,
> powinno byc lepiej. Ja uzywam MuseArc i Layer II - gra jak zloto

Moglbym prosic o przyblizenie tego MuseArc i Layer II?

> Pozdrowionka
>
> --
> Przemyslaw Raczek
> Polskie Radio S.A. - Informatyka
> mailto:przemek_at_radio.com.pl
> WWW1 http://www.radio.com.pl/~przemek
> WWW2 http://194.92.229.39/

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. A mnie sie marzy program, ktory odczytujac dane z CD od razu
zapisywalby je jako mp3. A moze takie cos juz jest i na dodatek
niedrogie?