Re: Konwersja i kompresja WAV - Ucho

Autor: Przemyslaw Raczek (przemek_at_radio.com.pl)
Data: Wed 26 Feb 1997 - 14:53:25 MET

Tomasz Leszczynski wrote:

> [...]

> Oczywiscie jestem w stanie wyobrazic sobie konesera ktory uchem lowi
> roznice w jakosci odgrywania w zaleznosci od koloru obudowy
> odtwarzacza :-) ale do zastosowan domowych MNIE 128kb wystarcza az
> nadto a ostatnio kompresuje na 64kb i tez jest dobrze. Zreszta
> pewien jestem ze jakbym do domu wpuscil konesera i mu zaprezentowal
> jakosc ktora mi nie przeszkadza to on by upadl i nie wstal. Trudno,
> jak sie czlowiek urodzi koneserem z uchem nietoperza to niech sie
> teraz meczy i kupuje koszmarnie drogi sprzet i druciki ze zloconymi

Nie no nie przeginajmy ;-> To sa audiofile/maniacy ~8-)
A co do kompresji gitary akustycznej to po zrobieniu 128 kb/s
zaczyna grac jak sfuzzowana i to mi przeszkadza.

> Nie rozumiem tego progu bolu. O co chodzi? Czy o dyskomfort z powodu
> zauwazalnych znieksztalcen czy o jakies fizyczne uczucie?

Odczuwam to jako brak niektorych dzwiekow i jego "zduszenie"
Ew. belkotanie przy "artykulacji" niektorych tonow przez bardziej
szlachetne instrumenty.
A przy 320 kb/s - nie slysze (podobno niektorzy slysza)
Poza tym 320 kb/s to okolo 3,5:1 czyli 4 godzinki na CD.

> Moglbym prosic o przyblizenie tego MuseArc i Layer II?

To taki playerek (sharewarek) grajacy Layer I i II (.mpg i .mp2)
Mam go "zarejestrowanego" bo tak na wejscie gra tylko 1 minute :-)))
Mozesz sobie ulozyc playliste z utworow, ogolnie fajny.
Nie gra mp3 ale "mnie to rybka" bo dzwieki przygotowuje na karcie
,ktora potrafi max. Layer 2 (digigram PCX5)

> Z powazaniem
> Tomasz Leszczynski
>
> P.S. A mnie sie marzy program, ktory odczytujac dane z CD od razu
> zapisywalby je jako mp3. A moze takie cos juz jest i na dodatek
> niedrogie?

Nie slyszalem. Malo chyba mozliwe bo kodowanie w czasie rzeczywistym
wav na mpg i to z plyty nie wiem czy wyrobiloby sie na 2xP200 :-|

Pozdrowionka.

--
Przemyslaw Raczek
Polskie Radio S.A. - Informatyka