Re: Experimento HomePage na polboxie

Autor: Robert SŁawiński (ru4d2_at_interport.net)
Data: Sat 22 Feb 1997 - 00:02:13 MET

lis_at_ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis) wrote:

 I co - w zaleznosci od strony mam uzywac innej przegladarki?
 A jak Cie interesuje, to mnie najbardziej na stronach www interesuje
 zawarta tam informacja, a nie wodotryski. Bedzie wodotryskow za duzo
 .. to moze nie skorzystam z Twojej oferty tylko z konkurencji,
 bo sie wodotryski nie przebija przez opcje 'nie sciagaj obrazkow'.

nie musisz uzywac innej przegladarki, ale sie powinienes dostosowac do
standardu (netscape, msie) jesli chcesz miec max radochy z
przegladania stron. nie kazda informacja dla sie szybko przedstawic za
pomoca zwyklego nawet pieknie i logicznie rozmieszczonego textu. do
tego wprowadzono np. vrlm, stream_mpeg, real_audio, quick_time_vr itp.
jesli interesuja cie tylko numery i tabele to mozesz sie jeszcze
poslugiwac lynxem przez czas jakis pod warunkiem, ze projektanci stron
beda pamietac o takich jak ty i robic dla was odpowiednie linki bez
grafiki i jak to nazywasz wodotryskow. (to tylko przyklad, nie wiem
jakiej przegladarki uzywasz).

>A zupelnie mialbym w nosie takich, ktorzy sobie wszystko przedefiniowali
>w swoich przegladarkach bo np. lubia fioletowe na seledynowym i dostana
>cyrkowe efekty. To ich sprawa. [...]

mowisz o projektantach czy ogladaczach?

 Moment - to kto powinien dbac o kontrastowosc? Autor strony czy
 posiadacz monitora? To czemu autor mu zmienia kolory?
 No fakt - mozna na to nie pozwolic.

to sa rzeczy podstawe, ktore powinno sie brac pod uwage przy
projektowaniu strony. pewne kolory efektywnie prauje w foreground inne
w background. jedne zestawy kolorow wygladaja elegancko inne
efektownie inne efekciarsko inne w pewnych proporcjach powierzchni
jakie zajmuja sa nie czytelne. m.in tak latwo zrobic prostacka strone.
kwestia wyczucia i estetyki. co do informacji zawartej na stronie to
scisle wiaze sie ona z jej reprezentacja graficzna i wydaje mi sie, ze
przed odpaleniem front page, hot dog, all_4_one, liquid_fx, site_mil
czy note_pad trzeba troche posiedziec nad kartka z olowkiem w reku.
co prawda nie mozesz dopasowywac swojej strony do kazdego zle
wykalibrowanego monitora. od tego sa odpowiednie palety. jesli jestes
z nimi zgodny to jest wielka szansa, ze na wiekszosci komputerow
bedzie to odbierane prawie tak samo jak na twoim. podobna sprawa ma
sie z doborem fontow.<rs>.