Re: Konwersja i kompresja WAV????

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 23 Feb 1997 - 03:21:10 MET

On 22 Feb 97 at 21:24, Sebek pisal(a):

> Czytalem ze istnieja programy do konwersji i jednoczesnie kompresji plikow
> WAV nawet z efektywnoscia 1:10.Jakie to sa programy i gdzie mozna je znalezc?
> Czy po konwersji takim programem WAVy traca wiele na jakosci? Czy mozna je odko
> mpresowywac i odtwarzac w czasie rzeczywistym??
>
> Dzieki za odpowiedz!
> Sebek

Trzeci raz chyba juz tych linkow nie podam. Dyskusja o kompresji MPEG
Layer 3 toczyla sie tutaj calkiem niedawno a ja jeszcze dzisiaj
linki do programu "enkodujacego" i dekodujacego oraz grajka do tak
spakowanych plikow podawalem (WINPLAY 3).

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. Zlamie sie :-)

http://users.aol.com/facil/ff3mp3/files.html

(ostatnio users.aol.com jakby nieco zdechly to w ostatecznosci mam te
pliki u siebie)

Mozesz sprobowac takze:

http://spaa.simplenet.com/

Albo:

http://www.sci.fi/~darwin/

Albo w yahoo daj szukanie na mp3 layer to zobaczysz.

W helpie do winplay'a i w manualu do l3enc'a mozna sobie troszke o
kompresji poczytac.

Przy kompresowaniu z predkoscia 128 kb/s stopien kompresji
faktycznie osiaga 1:10 a jakosc moim zdaniem jest nieodroznialna od
oryginalu czyli stereo, 44kHz. Dla osob o szczegolnie wykwintnych
malzowinach mozna ustawic sobie kompresje na 256 kb/s przy kompresji
ok. 1:5.

Odtwarzanie przy pomocy programu WinPlay 3. Dla procesora 486 DX4-100
nie moglem ustawic maksymalnych parametrow odtwarzania bo rwalo.
Musialem dac downmix czyli mono :-( i polowe czestotliwosci
odtwarzania czyli 22kHz chyba. Na Pentium dziala pieknie i bez
problemow.