Re: Przesylanie plikow za pomoca sieci

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 23 Feb 1997 - 03:21:10 MET

On 21 Feb 97 at 8:14, Marcin Korzonek pisal(a):

> Witam
> Poszukuje programu umozliwiajacego przesylanie plikow pomiedzy dwoma
> komputerami za pomoca kablia sieciowego. Musze zrobic backup dysku jednego
> komputera na drugi, a nie chce przekladac dyskow. Program (shareware albo
> freeware) najlepiej w wersji pod DOS korzystajacy z IPX lub packet driver'a.
> Wielkie dzieki za pomoc.
>
> Marcin

Mozna to robic pakietem ncsa-telnet. Na obydwu komputerach dajesz ftp
i na jednym open adres.drugiego.comp.utera. drugi automatycznie
zacznie pracowac jako serwer. Osobiscie ncsa telnet mi nie pasowal to
obecnie przegrywam pliki przy pomocy ftp'a z Win 3.1 (i Trumpet'a) i
pakietu KA9Q (taki serwerek uslug TCP/IP dla krotkofalowcow). Dziala
lepiej i sie nie wali tak jak czasem robi to ncsa telnet.

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. Jesli komputery masz blisko siebie to szybciej (montazowo, nie w
predkosci przesylu) bedzie jak polaczysz je kablem RS albo drukarkowym
(lepiej bo szybciej kilka razy) i skorzystasz z dosowych programow
INTERLNK.EXE i INTERSVR.EXE. Na jednym uruchamiasz INTERSVR'a a na
drugim wpisujesz do configa INTERLNK jako device i po ponownym
uruchomieniu komputer z INTERLNK bedzie widzial dyski komputera z
INTERSVR jako swoje. Mozna nawet uruchamiac zdalnie programy.