Re: Podganianie 586 --- "bacikiem go!!!"

Autor: MartinJ (mmadrzak_at_wbk.com.pl)
Data: Thu 13 Feb 1997 - 18:19:21 MET

> Osobiscie udalo mi sie podgonic pare 75 na 90 i jest O.K.
> Zysk spory bo PCI przechodzi z 25 na 30 MHz i uwazam ze jest to optimum.
> Mozna tez sprobowac na 100 MHz ale w cieple dni ....
> Dokladnie nie wiem od ktorej serii ale Intel wprowadzil do procesorow
> zabezpieczenie przed podkrecaniem i wtedy nici.
>
> Marcin Kowalik
> mkowalik_at_usk.pk.edu.pl

Bzdura. Tylko niektóre P-133 nie daja sie podkrecac (wylaczony pin
odpowiedzialny za mnoznik 2,3 i 3x - chodza 2x75=150 ale nie rusza
2,5x50=125).
Cala reszta procow powinna dac sie podkrecic - chyba ze masz szlifa.
Osobiscie puszczam mojego P-150 (nowiutki procek - bez jakichs tam
zabezpieczen) na 2,5x75=187,5 i idzie jak burza - ze wzgledu na
czestotliwosc szyny 75MHz takie ustawienie jest szybsze od 3x66=200 - tak
zrzeszta tez ruszyl ale G'95 padlo a poza tym wolniej chodzil). Tez polecam
Tom's Hardware Page.