Re: Windows 96

Autor: Radoslaw Poplawski (radekp_at_usa.net)
Data: Thu 13 Feb 1997 - 12:52:54 MET

12 Feb 1997 20:38:59 GMT, Tomasz Stafinski <stefan_at_pol.lublin.pl>
napisał(a):

>Załóżmy, że plik do którego odnosi się skrót, ma nazwę q.exe, a ty masz
>w innym katalogu drugi plik, który nazywa się tak samo. Przenosisz plik
>do którego odwołuje się skrót w inne miejsce dysku, i co się dzieje?
>Masz prawdopodobieństwo 1/2, że finder trafi za pierwszym razem na ten
>właściwy. :))))))

Oj, poznalibyscie lepiej wroga porzadnie! :)
Juz mi rece opadaja... :)
I to maja byc "prawdziwi" OS-iarze-fachmani??? :)))
W skrocie jest zapisana dlugosc, czas i data ostatniej modyfikacji i
jeszcze jakies pierdoly. Oprocz nazwy, oczywiscie.

>To jest w windzie po prostu chore.

A w jaki sposob winda ma wykryc zmiane polozenia pliku, gdy ona
zostala dokonana pod DOS-em? A jak taka zmiane wykrywa OS?

>Namiastka obiektowości.

Caly czas zastanawiam sie co ja z obiektowosci mialbym miec
pozytecznego... ;)))

>Po to, żeby
>znaleźć oryginał pliku system musi uruchamiać findera, który szuka go
>na dysku.

Dokladnie.

>Poza tym czy dla każdego skrótu do programu możesz ustawiać
>oddzielne ustawienia pamięci itp? (pytam z ciekawości, nie wiem jak
>to jest w windzie).

Jakiegos programu? Chodzi pewnie o dosowe...
Mozna ustawic takie parametry jak:
a) ogolne
atrybuty
b) program
wiersz polecenia (czyli program, ktory ma zostac wywolany)
katalog roboczy
plik wsadowy (z helpa windowsa: "miejsce na wpisanie nazwy pliku
wsadowego, ktory jest uruchamiany za kazdym razem, gdy uruchamia sie
ten program" ???????? :))) )
klawisz skrotu
wielkosc okna i jego ew. zamkniecie po zakonczeniu programu
c) czcionka
Nie wdajac sie w szczegoly, tutaj ustawia sie czcionke (TT, bitmap)
dla okna programu. Oczywiscie jest dostepny podglad okna.
d) pamiec
pamiec konwencjonalna (automatycznie lub konkretna wartosc), pamiec ta
moze byc chroniona
srodowisko pierwotne (czyli wielkosc dla danych)
pamiec EMS
pamiec XMS
pamiec DPMI
e) ekran
Detale dotyczace okna (okno, pelny ekran, itp.)
f) inne
wygaszacz :)
tlo (czy program moze byc wykonywany w tle)
wykrywanie bezczynnosci (niskie do wysokiego)
reszta niewazna

Zamiast ustawiac dane pamieciowe mozna skorzystac z funkcji
"zaawansowane", ktora umozliwia ustawienie zapobiegania wykrywaniu
windy przez programy dosowe lub napisanie wlasnego configa/autoexec-u.

Radoslaw Poplawski (Wroclaw: radekp_at_usa.net)
http://www.geocities.com/MotorCity/3416 (FRAMES ext.)
-- Disco polo, Windows, przedni naped - koszty rozwoju cywilizacyjnego? --