Re: Dlugosc kabla w sieci

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Wed 12 Feb 1997 - 23:48:34 MET

"Grzegorz Dobosz" <jigit_at_free.polbox.pl> wrote:

>Michal Jankowski <michalj_at_fuw.edu.pl> napisał(a) w artykule
><2nd8u6gqw6.fsf_at_cclan.fuw.edu.pl>...

>Ok. Zgadzam sie z Toba. Ale mi chodzilo o to, czy jest mozliwe
>poprowadzenie takiego kabla bez znacznych strat, na zewnatrz budynku.
>Bezposrednio przy scianie np. w rynience. Czy trzeba go jakos ekranowac,
>jesli tak to jak? Czy nie bylo by to zagrozenia bezposrednio dla kart
>sieciowych, np przy wyladowywaniach atmosferycznych. Na zewnatrz bylo by ok
>30-40 m, reszte kabla w budynku, tak gdzies 50 m.

Zagrozenie dla kart sieciowych nie powinno byc wieksze, niz jezeli
pociagnalbys kabel wewnatrz budynku. Problemy moga sie pojawic,
jezeli kabel zamoknie i straci przez to parametry. Nie wiem, na ile
ethernetowy koncentryk jest odporny na wilgoc.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl gregboda_at_free.polbox.pl