Re: Dlugosc kabla w sieci

Autor: Tomasz Stafinski (stefan_at_pol.lublin.pl)
Data: Wed 12 Feb 1997 - 21:29:15 MET

Grzegorz Dobosz <jigit_at_free.polbox.pl> pisze:

> Ok. Zgadzam sie z Toba. Ale mi chodzilo o to, czy jest mozliwe
> poprowadzenie takiego kabla bez znacznych strat, na zewnatrz budynku.
> Bezposrednio przy scianie np. w rynience. Czy trzeba go jakos ekranowac,
> jesli tak to jak? Czy nie bylo by to zagrozenia bezposrednio dla kart
> sieciowych, np przy wyladowywaniach atmosferycznych. Na zewnatrz bylo by ok
> 30-40 m, reszte kabla w budynku, tak gdzies 50 m.
U mnie w akademiku tymczasowo cała sieć jest poprowadzona na zewnątrz.
Wszystko działa bez zarzutu (długość przewodu ok. 160m). Jedyne co
musisz zrobić, to tak przymocować przewód, żeby wiatr go nie huśtał,
bo może się przetrzeć np. o parapet lub ścianę. Żadnych dodatkowych
ekranów czy takich rzeczy.

--
Stefan - Tomasz Stafinski
Politechnika Lubelska