Re: Windows 96

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Tue 11 Feb 1997 - 11:28:48 MET

Grego_at_RMnet.it (Gregorio Kus) wrote:

>co ma jedno z drugim wspolnego z punktu widzenia uzytkownika?
>A ilu znasz uzytkownikow DOS'a ktorzy potrafia napisac jakiegos
>ciut bardziej skomplikowanego batch'a? ktorz znaja komende FOR?

Nie każdy zaczynał od razu od Windows, myślę że większość ludzi
mających komputer >3 lata umieją napisać batcha ( ostatecznie autoexec
też jest batchem ) przynajmniej w moim otoczeniu jest to powszechne.
FOR nigdy nie musiałem używać.

>Ktorzy wiedza jak i czym sie je CONFIG.SYS i AUTOEXEC.BAT
>zeby zostalo jeszcze ze 2kB pamieci na programy?

Każdy, kto przynajmniej raz musiał zmusić oporną grę do ruszenia z
kartą dźwiękową ( to tak minimum ), czyli chyba większość

>Albo ktorzy nie maja w root directory tysiacatrzystuosiemdziesieciusiedmiu
>plikow niewiadomego pochodzenia i zastosowania?

Nie znam nikogo kto miał by taki śmietnik

>Ktorzy maja hierarchiczna strukture kartotek, np: gry,
>aplikacje, w aplikacjach edytory, i tak dalej?

No to jest chyba podstawa, wszyscy moi znajomi mają taką struktórę,
choć nie przeczę, że niektórym w tym trochę pomagałem ;)

>90% znanych mi uzytkownikow DOSa ma najwyzej dwa poziomy kartotek,
>a ten drugi to tylko w tym przypadku jesli sam zalozyl je instal
>danego programu.

Bez przesady

>A przeciez podstawowe komendy typu COPY, MOVE, PRINT, DIR, TYPE, REN etc
>sa identyczne w DOSie jak w OSie.

Tylko czy ktoś ich wogule używa ????
Chyba tylko do zaliczenia informatyki na I roku ;)
No może PRINT i DIR czasem się używa ;)

>Zas jesli chodzi o winde...
>hmmmmmmm
>Mnie sie wydaje ze jesli chodzi o typowe posuniecia uzytkownika
>nie roznia sie tak wiele. Chcesz wydrukowac dokument - bierzesz

Różnią się bardzo wiele, przesiąście się z W95 na Warpa3 było
prawdziwym szokiem ( krokiem wstecz jub jak ktoś woli w bok ) jeśli
chodzi o użytkowanie systemu, już raz omawiałem swoje perypetie z
brakiem podstawowych okienek <OK> <CANCEL>, być może w wersji 4 coś
się zmieniło na lepsze, WARP wykładał mi się CZĘŚCIEJ niż W95 - winą
oczywiście były żle napisane drivery do Gravisa i Diamonda.

>go mysza i rzucasz na drukarke. chcesz przeniesc plik z jednej
>kartoteki do drugiej - bierzesz i przenosisz. itd itp etc
>Nic dziwnego zarowno GUI g95 jak i WPS WARPa sa CUA'91 compliant.

A skąd ten dokument chcesz wziąć myszką ????
W ten sposób jeszcze nigdy nie drukowałem majac Windę ładnych parę
lat, jest to chyba najwolniejszy i wymagający najwięcej zachodu
sposób. Przecież wystarczy wcisnąć Ctrl+P lub ikonkę z drukarką,
ustawić liczbę kopii i już się drukuje.

>Zas jesli chodzi o to co pod spodem ... o tu OS/2 dzieki swojemu
>WPS jest o niebo latwiejszy od windy.
>Wezmy prosty przyklad. Mam programik. Jakis plik exe gdzies na dysku,
>a na "biurku" ikone do odpalania go. Cos mi sie odwidzialo, z takich
>czy innych powodow, wiec biore sobie ten plik exe i przenosze go
>do innej kartoteki na innym dysku. Potem dwuklikam w ikonke i...
>dziala jak dzialal. Teraz sprobuj zrobic to samo pod winda.

Wystarczy użyć Notron Navigatora
Poza tym nigdy w ten sposób nie cudowałem, bardza rzadko program pod
WIN ( myślę że pod OSa też ) przychodzi w jednym EXE, a jak zrobisz
taki numer z bardziej złożonym programem to i tak nie będzie on
chodził bo mu się popieprzą ścieżki w ini, nawet jak ikonka będzie
dalej dobrze wskazywać ;)

   LUKE

    _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski
   _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( lbajon_at_sgh.waw.pl )
  _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/ * SGH Warszawa *
 _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( Warsaw School of Economics )
_/_/_/_/ _/_/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/ http://akson.sgh.waw.pl/~lbajon