Re: Plyta Glowna i Vobis

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_macro.ds2.pg.gda.pl)
Data: Mon 10 Feb 1997 - 23:17:17 MET

On Sun, 9 Feb 1997, Radoslaw Poplawski wrote:

> W takim razie ja mam FX+ albo FX1.1 :)
> Bo dysk mam PIO4, a CD PIO2 (zdaje sie).
> Tak melduja sterowniki dostarczone do plyty Gigabyte FX :))).

 Uhm, skrot myslowy, moj blad :-( . Chodzi oczywiscie o przypadek, gdy z
jakis wzgledow musisz podlaczyc dysk i CD-ROM to jednego kontrolera. Np.
gdy masz dwa twarde dyski, a jeden chcesz miec w kieszeni lub gdy masz
trzy urzadzenia o roznych parametrach.

 Ja mam dwa dyski (PIO2 i 4) oraz CD-ROM (PIO2). Oczywiscie oba urzadzenia
dzialajace w PIO2 mam na jednym kontrolerze. Ze wzgledow historycznych
BIOS chce ustawic dysk w PIO1 (niektore dyski PIO1 "oszukiwaly"), co
konczy sie ustawieniem dysku w PIO0. W Linuxie moge co prawda zmienic te
parametry, ale musialem w tym celu napisac program piszacy bezposrednio do
rejestrow konfiguracyjnych PCI kontrolera. A przeciez nie kazdy ma do tego
odpowiednia dokumentacje.

 Tak czy owak, uklad PIIX zastosowany w i430FX ma tylko po jednym
rejestrze czasowym na kontroler. Dopiero PIIX3 (i430HX, VX i i440FX) ma
tych rejestrow cztery.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +