Re: Modemy i technologia 56kbps

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Mon 10 Feb 1997 - 23:08:46 MET

Marcin Mrowiecki <mrowieck_at_ernie.icslab.agh.edu.pl> napisał(a) w artykule
<5dmoe1$h89_at_info.cyf-kr.edu.pl>...
> Michał Szybisz (venom_at_beauty.ternet.pl) wrote:
> : Przeczytałem na stronie Logicode'a o modemie 33.600 i technologii x2 i
> : mam parę (dosłownie) pytań:
> : 2. Czy ta technologia x2 (transfer 56 kbps) będzie działać w Polsce,
> : tzn. czy jeżeli kupię Logicode'a 33.600 i ?cišgnę drivery/firmware to
> A ja mam inne pytanie co nalezy podlaczyc po drugiej stronie takiego
modemu
> zeby laczyc sie na te 56 wszedzie pisza ze on tylko odbiera z taka
> predkoscia a nadaje z mniesza ???
> Wiec co podlaczyc co tak szybko nadaje ;-)
> [...]

Czytalem opis standardu i leci to tak: 56000 jest tylko od centrali do
modemu. Trzeba byc bezposrednio podlaczonym do centrali cyfrowej.
Transmisja polega na tym, ze centrala konwertuje cyfrowe probki 8kHz/8bit
na poziomy napiecia a modem odtwarza z tych poziomow znowu probki cyfrowe -
czyli czyste przetwarzanie C/A i A/C. Teoretycznie 8kHz * 8 bit to 64000,
ale niektore centrale amerykanskie uzywaja najnizszego bitu do sygnalizacji
i zostaje 8kHz * 7 bit czyli 56000. W druga strone idzie klasyczne 33.600.
Aha, jeszcze jedno: Charakterystyka przetwornika w centrali nie jest
liniowa. W Europie i USA przyjeto rozne
charakterystyki i stad modem uzywany w Polsce _musi_ byc w wersji na
Europe, bo inaczej nie bedzie dzialal. Jeszcze jedno ograniczenie: druga
strona (czyli w praktyce provider) musi byc podlaczony do centrali laczem
cyfrowym.
Czyli: mnostwo ograniczen i nie da sie zrobic transmisji 56000 punkt -
punkt.

Pozdrowienia

Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl