Re: "Wykaz pol. modemowych" - zle liczy ???

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 08 Feb 1997 - 22:18:44 MET

On 8 Feb 1997 15:47:08 GMT, "Irek" <Mohamed_at_intertele.pl> wrote:
>Korzystam z programu "Wykaz polaczen modemowych" ver. 3.0
>Mam powody przypuszczac, ze program ten zle nalicza impulsy. [...]
>
>Wedlug w/w programu zostaly naliczone w tym polaczeniu dwa impulsy (36gr). [..]
>Liczba 193 oznacza tu chyba ilosc sekund trwania polaczenia (3min, 13s).
>W jaki sposob w/w program stwierdzil, ze polaczenie trwalo 193s ?
>Wybieranie numeru rozpoczelo sie o 14:20:31.38 (przeciez impuls nie jest
>naliczany juz w momencie wybierania numeru). Wydaje mi sie, ze impuls
>naliczony zostaje przez centrale kiedy nastepuje:

To Ci sie tylko wydaje :-) Zanim modemy to wypisaly, to ze 20 sekund
negocjowaly ze soba.

Jesli wyslales do modemu ATDTnnnnnnn, to tak po sekundzie modem
podniosl sluchawke, poczekal ze dwie sekundy na czekal na sygnal z
centrali, ze dwie sekundy pisczal numer, potem po blizej nieokreslonym
czasie drugi modem podniosl sluchawke .... i licznik leci.
Potem dlugo negocjuja i wreszcie wypisuja Connected.

Modem niestety nie raportuje kiedy polaczenie nawiazano, to trzeba
wybrac "send ATD..." albo "recv CONNECTED...".

Jak na moj gust dziala dobrze - lepiej jest spodziewac sie wiecej i
zaplacic mniej niz odwrotnie.

>Wylaczenie opcji "Pokazuj tylko polaczenia - poprawne" powoduje naliczenie
>18gr. za kazda probe nawiazania polaczenia nawet jak wybiore "Polacz" w
>Dial-Up'ie i po doslownie dwoch sekundach dam "Anuluj". Przeciez modem nie
>zdazy jeszcze wybrac calego numeru wiec jak moze zostac naliczony przez
>centrale impuls ?

A skad ten biedak ma wiedziec ze Ty nacisnales po dwoch sekundach, a
nie po 22 i polaczenie od 15 sek jest taryfikowane....

J.