Re: W95 przeprogramowuje BIOS-a - jeszcze raz

Autor: Emil Stepniewski (emil_at_oeiizk.waw.pl)
Data: Wed 05 Feb 1997 - 22:10:34 MET

Tomek Kaminski wrote:

> [cut]
> Doswiadczenie ktore opisales, dowodzi tylko ze COS sie zmienilo, na
> styku BIOS i konfiguracja.
> Jako ze nadal nie wierze w to, by jakikolwiek program mogl grzebac
> w BIOS'ie, zakladam ze zmiana nastapila w CMOS'ie.
>
> To bylo juz walkowane (choc nigdy nikogo od lamerow nie wyzywalem),
> lecz osoba zglaszajaca ten problem nadal upierala sie ze idzie
> o FLASH ROM.
>
> Otoz uwazam to za calkiem niemozliwe - sa rozne FLASH'e (kosci),
[ciach]

> [...]

Otoz to. Jakis czas temu grzebiac cos w konfiguracji G95
doprowadzilem do tego, ze BIOS po kazdym uruchomieniu wyswietlal
mi sliczny komunikat:

Static device resource conflict, press <F1> to enter setup or
<ESC> to continue.

Oczywiscie wejscie do setupu i przestawianie dowolnych opcji nie
spowodowalo znikniecia ww. komunikatu. Opcje "Load BIOS defaults"
tez nie na wiele sie zdala. Zdesperowany powyciagalem wszystkie
karty rozszerzen - to samo. Na szczescie okazalo sie, ze po
nacisnieciu ESC komputer bootuje sie jakby nigdy nic i wszystko
dziala poprawnie. Tak tez zostalo na kilka tygodni, chociaz bylo
cokolwiek uciazliwe, bo G95 to nie system, ktory moglby
dzialac przez dluzszy czas bez rebootu, ale na szczescie to nie
moj komputer, wiec nie ja sie musialem z tym meczyc, a osobie
pracujacej na nim powiedzialem, ze tak ma byc i juz :-)
Tydzien temu dowiedzialem sie od znajomego, ze niektore BIOS-y
maja opcje setup-u nie uwidocznione w zadnym menu osiagalnym
przez uzytkownika, wiec uznalem, ze sprobuje wyzerowac CMOS.
Wyjalem bateryjke na 5 minut i jak reka odjal.
Pozdrawiam

        Emil Stepniewski

PS. BIOS AMI wersja 1.00.04.BS0