Re: EZ-Drive do Seagate

Autor: Jacek Pogonowski (jack_at_boss.iele.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 05 Feb 1997 - 00:07:18 MET

Piniek aka Piotr Ingling <pingling_at_elka.pw.edu.pl> napisał(a) w artykule
<97Feb4.225941+0100_met.41580-5079+1_at_proton.elka.pw.edu.pl>...
> Czy ktoś ma może EZ-Drive (lub Disk Manager-a) do Seagate-ów 2.5GB?
Niestety na
> giełdzie nie dają do nich żadnej dyskietki... Mam co prawda EZ-Drive z
> innego Seagate (1.0GB), ale nie chce działać - w readme jest napisane, że

> obsługuje dyski do 2.1GB (nie wiem dokładnie, czy chodzi o dyski, czy o
> maksymalny rozmiar partycji). Cała procedura instalacji przechodzi bez
> problemów, ale po restarcie systemu nie ma po nim śladu.

Seagate umiesza EZ na partycji 20MB na dysku. Z niej można "zrobić
dyskietkę" jak tego nie masz to mailnij to Ci zostawie na FTP'ie (tyle że
mam chyba jedynie z 1GB).

> nie wiem, czy to G95
> mu nie pasuje (tzn. to, co G95 ma w boot-sektorze), czy też program jest
do...
> Kiedyś można było sobie ściągnąć takie rzeczy z Seagate. ale teraz
przestali
> udostępniać. Z Ontrack-a też się nie da.
> Help! (wiem, że powinienem kupić nową płytę - mam 486DX266 z VLB - ale
> ewentualny upgrade byłby nieco kłopotliwy)

Tak w ogóle to z dyskami powyżej 2GB są kłopoty (znowy kolejna niby
granica) też miałem problemy np. w LBA formatował się 2 dni, a w rezultacie
trzeba było Setup'nąć na normalne ustawienie dyski 2??? cylindrów, dopiero
się dało sformatować. Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego tak się działo, ale
nie miałem czasu z tym walczyć, a dysk i tak szedł do NW server'a więc nie
było problemu. Partycja DOS'owa miała 30MB, więc nie przeszkadzały
ustawienia powyżej 1024 cylindry.

--
Jacek Pogonowski
E-Mail: JACK_at_boss.iele.polsl.gliwice.pl