Re: Real audio ?

Autor: Maciej Eckstein (sherlock_at_it.com.pl)
Data: Tue 04 Feb 1997 - 23:00:37 MET

Tomasz Berezowski wrote:
> Te wiadomasci sa z bezposredniej rozmowy z facetem z Progressive
> Networks na ostatnich targach NAB w Los Angeles. Twierdzil, ze RA 3.0
> uzywa tego wlasnie algorytmu. Co do jakosci. Jakosc zalezy od
> szerokosci strumienia. Nie mam encodera Layer III to nie moge porownac
> jak oryginalny Layer III brzmi z predkoscia 28.8.

Hmm! nie chce sugerowac ze twoj rozmowca wprowadzil ci w blad, ale pare
rzeczy sie mi tu nie zgadza:
- mam obydwa codecki i przy pasmie 16 kbps (w ra to sei nazywa 28,8 ale
stream ma takie wlasnie pasmo) ra brzmi wyraznie gorzej
- Czytalem (czytalem dlugo zeby zacytowac ale nie moglem znalesc) jak
czlowiek z PN powiedzial ze nie mozna okreslic sampling rate dla
algorytmow ra bo zmienia sie ona dynamicznie z rodzajem nagrania w danej
chwili. i jeszcze ze potrafi odbudowac pelne przmnienei przy 3% strat
wprezesyle . To sie ma nijak do specyfikacji MPEG L3
- w kompesorze ra podane sa pasma muzyczne przy rozych pasmach cyfrowych
i nie zgadzaja sie one z tymi z MPEG np przy 56 kbps mono ra daje tylko
11 khz a Mpeg L3 juz 20 khz
- encoder ra jest poprostu zbyt szybki!!!!! sampel 100 sek kompresuje w
19 sek a dobry 32-bitowy encoder mp3 robi to w 76 sek a z optymalizacja
nawet w 240 sekund. nie posadzam panow z PN o takie genialne koderstwo
szczegulnie ze moj kodec mpeg l3 jest od ludzi ktorzy wymyslili ten
format.

to tylko fakty.

pozatym durzo info o mpeg3 jest pod
http://www.iis.fhg.de/departs/amm/layer3/index.html