Re: Dylemat ...

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Tue 04 Feb 1997 - 20:20:21 MET

"Leszek A. Szczepanowski" <twinsen_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>Stefan Szeterlak <szeter_at_ibm.uci.agh.edu.pl> wrote in article <5d4mu5$f9j_at_galaxy.uci.agh.edu.pl>...

>Co za pytanie ??? Gravis UltraSound PnP... AWE to takie badziewie,
>sterowniki do d..., W zasadzie to AWE niczym sie nie rozni od SB16...
>Tyle ze midi ma na EMU8000, a na dodatek patche sa takie metaliczne ze
>wole juz synteze FM. Gravis to co innego, doskonala jakosc przetwornikow,
>wave-table super, a zestawow patchy jest na internecie od groma..

To myślę zależy też od stopnia wtajemniczenia. GUSa należy polecić
ludziom którzy trochę znają się na sprzęcie - umieją odpowiednio
ustawić DMA i IRQ co w W95 może nie być proste. Jeśli karta ma służyć
tylko i wyłącznie do gier to nawet AWE się nie opłaca, wystarczy
zwykła porządna SB16Vibra. GUS PnP opłaca sie gł przy słuchaniu
muzyki: moduły i MIDy brzmią zupełnie inaczej niż na SB. Zwykłego GUSa
bym jednak obecnie nie polecał. Ma za mało pamięci i spore problemy z
W95 - szumy, trzaski itp - Wszystko to ustało po zmianie na wersje PnP
z 4 MB RAM, jakość brzmienia MIDI jest zupełnie nieporównywalna z
wersją Classic, wreszcie gitara brzmi tak jak powinna ( z gitarami
jest najwiekszy problem w GUSie Classicu ) no i są sprzętowe efekty.
Instalacja GUSa PnP była prawdziwą drogą przez mękę, najpierw
odinstalowało mi myszkę ( konflikt przerwań ), potem przestał chodzić
CD-ROM, skończyło sie reinstalacja W95. Naprawdę pomogły dopiero nowe
sterowniki - nie są już tak zasobożerne i wreszcie wszystko chodzi jak
należy, choć na razie jest to wersja beta4. Podsumowując - jeśli
lubisz bawić się sprzętem i wymuszać z niego najwyższą jakość GUS PnP
będzie optymalnym rozwiązaniem, jeśli wystarczy ci gorszy dźwięk ale
bez kłopotu ( bo np i tak podłączasz kartę do podłych głośniczków )
wybierz SB16. AWE 32 w tej chwili się zupełnie nie opłaca - znacznie
lepsze podobno jest AWE64 - z programowym wspomaganiem polifonii -
podobno zupełny odlot, niestety za odlotową cenę :(

>Matrox Millenium, Matrox Mystique.... lepszych nie ma.

Też zależy do czego, jeśli uniwersalną to może jeszcze być ET6000 lub
S3-Trio64V+ byle porządnej firmy, są znacznie tańsze od Matroxa a
równie bezproblemowe.

    LUKE

    _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski
   _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( lbajon_at_sgh.waw.pl )
  _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/ * SGH Warszawa *
 _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( Warsaw School of Economics )
_/_/_/_/ _/_/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/ http://akson.sgh.waw.pl/~lbajon