Laser czy atrament

Autor: PDCh-UMCS (filip_at_hermes.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 04 Feb 1997 - 11:30:36 MET

Czytając ostatnio dyskusje o drukarkach zadam pytanie, ktore mnie naprawdę
bardzo interesuje.
Czy mając pieniądze - kupić drukarkę laserową (np. HP L5), czy atramentową
(np HP J 850). W tym wypadku nie chodzi mi o konkretne modele tylko
ekonomikę ich pracy i zużywanych materiałów. Obecnej generacji drukarki
atramentowe dorównują szybkością drukarkom laserowym. Ceny są porównywalne,
lecz jak jest z kosztami ich eksploatacji np. po wydrukowaniu 10.000 -
20.000 stron typowego druku. Co w sumie bardziej się będzie opłacalo -
zakładam, że drukarka będzie bezawaryjna.
Moja obecna drukarka EPSON EPL-4300 ma tylko 1Mb pamięci i nie potrafi mi
wydrukowac bardziej skomplikowanych tabelek z Worda, co potrafi każda
plujka bez problemu.
Ryszard Filipowski