Re: Laser czy atrament

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Wed 05 Feb 1997 - 10:46:11 MET

"PDCh-UMCS" <filip_at_hermes.umcs.lublin.pl> wrote:

>Czytając ostatnio dyskusje o drukarkach zadam pytanie, ktore mnie naprawdę
>bardzo interesuje.
>Czy mając pieniądze - kupić drukarkę laserową (np. HP L5), czy atramentową
>(np HP J 850). W tym wypadku nie chodzi mi o konkretne modele tylko
>ekonomikę ich pracy i zużywanych materiałów. Obecnej generacji drukarki
>atramentowe dorównują szybkością drukarkom laserowym. Ceny są porównywalne,
>lecz jak jest z kosztami ich eksploatacji np. po wydrukowaniu 10.000 -
>20.000 stron typowego druku. Co w sumie bardziej się będzie opłacalo -
> [...]

HP L5 nie jest chyba najlepszym wyborem wśród laserów, mogę za to
śmiało polecić Panasonica, mam wersje 6150 - rozdzielczość przyzwoita
300x300 niby nic specjalnego, ale prędkość druku - 8 stron/minute -
faktycznie tyle wyciąga niezależnie jak gęsto piszesz. W atramentówce
szybciej ci wydrukuje jak masz 40 linii na stronie niż jak masz 60,
laser zawsze trzyma prędkość!. Najważniejsze są jednak koszty - sama
drukarka kosztuje coś ok 1200 zł (normalna, GDI jeszcze taniej), a
toner starczający na ~2000 stron jedyne ok 50 zł, bęben starcza na 5
tonerów (jeszcz nie wymieniałem)

PS: Jeśli potrzebujesz większej rozdzielczości to niewiele droższa
jest 6500.

        LUKE

    _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski
   _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( lbajon_at_sgh.waw.pl )
  _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/ * SGH Warszawa *
 _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( Warsaw School of Economics )
_/_/_/_/ _/_/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/ http://akson.sgh.waw.pl/~lbajon