Re: Dzi ki, IBM (Bylo: Re: Dzi ki, Gates)

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 29 Jan 1997 - 20:35:03 MET

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

>dziekuje za doglebne wyjasnienie. lubie jak odpowiadasz wymownie i z
>sensem. zamiast argumentow, ktore pojawily sie w ilosci dosc duzej po
>moim "oczywiscie bzdrua" ty dopisales swoje i postawiles wielokropek.
>sprytne, bo co bym nie napisal to odpowiesz ze to wlasnie miales na mysli
>(bylo za wielokropkiem). wybacz, ale tak dyskutowac nie bedziemy.

oczywiscie bzdura..... :))))))))))))) przeciez wiesz ze nie masz racji :))

>tak dziala kazdy program pod dos.

drobna uwaga. niektore dema pod DOS.

>a pod windows nie musze chyba
>tlumaczyc, ze ograniczenie 640kb wlasciwie nie istnieje. nawet pod starym
>winblows 3.0... o czym wiec piszesz, bo nie za bardzo rozumiem?

w takim razie zrozum, zamiast jakies herezje wypisywac.

>pod dosem
>sie da, i tak wszyscy robia, a pod windows etc. takowych ograniczen brak,
>bo system to zalatwia. gdziez tu miejsce na twoje madrosci?

zastanawiam sie gdzie na twoje. pod windows sa takie same ograniczenia
jak i w dosie. mowie o 3.11. czy slyszales o dos extenderach ?
nie wiem czy wiesz (bo jak dotad plotles bzdury), ale te extendery pracuja
glownie jako serwery DPMI. sam windowze tez pracuje jako taki extender DPMI,
roznica jest tylko taka ze udostepnia API do roznych badziewi. No i to dosowe
DPMI ma ochrone pamieci zdaje sie. no nie ?

>zwlaszcza EMS 4.0 - zycze udanej implementacji w postaci karty
>rozszerzenia do XT. w sumie to prosta rzecz podkladac dowolnej wielkosci
>bloki pamieci pod dowolne adresy i wzajemie je podmieniac, zamieniac,
>mieszac ;) czy ty zniku tak naprawdfe rozumiesz co to jest i gdzie jest
>EMS i ze to fizycznie jest najczesciej dokladnie ta sama pamiec, do
>ktorej masz takze dostep via XMS?

czy musisz sie po mnie powtarzac ? przeciez to napisalem ze teraz jest
emulowana. jesli chodzi o specyfikacje EMS 4.0, dokladnie jej nie znam.
tam w zasadzie jedynie uscislili gdzie maja byc ktore bloki, i jakie sa
ograniczenia w ich rozmieszczeniu. pisze o stronach widocznych w obszarze
640KB>....<1MB. chyba ze masz jakies lepsze zrodlo informacji, to prosze
powiedz mi czemu EMS 4.0 nie da sie zaimplementowac na XT. slucham.

>ale po co to piszesz?

po to zeby pokazac, ze bzdura jest myslec ze XMS pozwala na liniowe
adresowanie pamieci, i dostep do wskazanych adresow. mozna uzyskac co najwyzej
dostep do wskazanego bloku.

>jesli korzystasz z XMS to masz dostep do
>"odrobinke" wiekszego obszaru pamieci niz 640kb o ktorych rozmawiamy.
>koniec dowodu.

czyli czarne pudelko :)))) zdaje sie ze sie rozwodziles o liniowosci dostepu
do XMS :) ciekaw jestem jak wyjasnisz, ze przerwania sa wstrzymywane
na czas transmisji (dolny obszar RAM)<->(blok XMS) :))))

>czytaj uwaznie.

a ty wyciagaj poprawne wnioski.

>dowolnie. wlasciwie dowolnej wielkosci i w dowolnym miejscu, bez wzgledu
>na fizyczna mape pamieci.

no to przydziel mi blok pamieci, ktory bedzie zachaczal o dwa sasiadujace
juz przydzielone bloki :))))

>z dosem. co wiecej potrzeba?

no wiec uzywaj swojego kochanego dosa :))))

>albo piszesz program pod dos, i sie klocisz
>ze mna ze nie masz dostepu do calego ramu (wtedy proponuje ci moj
>(wlasciwie to wcale nie moj) patent), albo piszesz pod
>windows/os2/linux/korzystasz z dos-extendera i wtedy nie ma tematu, bo
>widzisz wiecej ramu niz 640kb. po co znowu glupkowata dyskusja? koniec
>dowodu.
>
>karpio

ale z ciebie 'dowodziarz' :)))) tylko co ma wspolnego pamiec
przydzielana przez XMS i serwer DPMI z adresowaniem liniowym :)))
zwlaszcza kiedy od serwera DPMI zarzadasz utworzenia swap file :)

idz sie lepiej wyspij a dopiero potem poczte czytaj.