Re: Dzi ki, IBM (Bylo: Re: Dzi ki, Gates)

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 29 Jan 1997 - 18:26:26 MET

>oczywiscie bzdura....

dziekuje za doglebne wyjasnienie. lubie jak odpowiadasz wymownie i z
sensem. zamiast argumentow, ktore pojawily sie w ilosci dosc duzej po
moim "oczywiscie bzdrua" ty dopisales swoje i postawiles wielokropek.
sprytne, bo co bym nie napisal to odpowiesz ze to wlasnie miales na mysli
(bylo za wielokropkiem). wybacz, ale tak dyskutowac nie bedziemy.

>tak to sie pisalo samobootujace gry na amige 500 (nie wiem czy wyzsze) :))))

tak dziala kazdy program pod dos. a pod windows nie musze chyba
tlumaczyc, ze ograniczenie 640kb wlasciwie nie istnieje. nawet pod starym
winblows 3.0... o czym wiec piszesz, bo nie za bardzo rozumiem? pod dosem
sie da, i tak wszyscy robia, a pod windows etc. takowych ograniczen brak,
bo system to zalatwia. gdziez tu miejsce na twoje madrosci?

>EMS jest standardem pamieci na boku, nie ma ona nic wspolnego z pamiecia
>operacyjna komputera (do montazu w XTkach). wiec trudno tu mowic o
>adresowaniu liniowym pamieci procesora, lub tym bardziej o dostepie
>do jakichkolwiek pamieci wyzszych. jest to "pamiec na boku" :))
>obecnie emulowana w obszarze XMS.

zwlaszcza EMS 4.0 - zycze udanej implementacji w postaci karty
rozszerzenia do XT. w sumie to prosta rzecz podkladac dowolnej wielkosci
bloki pamieci pod dowolne adresy i wzajemie je podmieniac, zamieniac,
mieszac ;) czy ty zniku tak naprawdfe rozumiesz co to jest i gdzie jest
EMS i ze to fizycznie jest najczesciej dokladnie ta sama pamiec, do
ktorej masz takze dostep via XMS?

>z kolei w XMS tez nie masz zadnego wplywu na to, gdzie sie znajduja
>konkretne bloki. po rzadaniu przydzialu obszaru, dostajesz jedynie
>pewna liczbe (cos w rodzaju deskryptora), ktora jest identyfikowana
>z tym przydzielonym obszarze. poslugujac sie ta liczba mozesz potem
>zadac transmisji danych pomiedzy obszarem RAM na dole, a przydzielonym blokiem
>w XMS.

ale po co to piszesz? jesli korzystasz z XMS to masz dostep do
"odrobinke" wiekszego obszaru pamieci niz 640kb o ktorych rozmawiamy.
koniec dowodu.

>to samo masz w DPMI.

czytaj uwaznie.

>czy dowolne, tego bym nie powiedzial. co najwyzej mozesz okreslac
>tablice deskryptorow, je aktywizowac i dezaktywowac. oreslac wyjatki,
>dzieki ktorym mozesz zachowywac zbedne bloki na dysku, a potrzebne
>odczytywac w powstale wolne miejsca.

dowolnie. wlasciwie dowolnej wielkosci i w dowolnym miejscu, bez wzgledu
na fizyczna mape pamieci.

>>> 1. w trybie rzeczywistym nie mozna zaadresowac wiecej niz 1M+64k-16

>dac sie da, tylko z czym to bedzie zgodne......

z dosem. co wiecej potrzeba? albo piszesz program pod dos, i sie klocisz
ze mna ze nie masz dostepu do calego ramu (wtedy proponuje ci moj
(wlasciwie to wcale nie moj) patent), albo piszesz pod
windows/os2/linux/korzystasz z dos-extendera i wtedy nie ma tematu, bo
widzisz wiecej ramu niz 640kb. po co znowu glupkowata dyskusja? koniec
dowodu.

karpio