Odp: Drukarka OKI 4w

Autor: Piotr CZERPIŃSKI (czepi_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 28 Jan 1997 - 16:25:11 MET

> Teoretycznie OKI jest tania, ale raczej tylko w momencie zakupu. Co
> prawda można ją kupić za sumę mniejszą niż 1000 PLN, ale:
>
> a) wg producenta po 10000 kopii trzeba wymienić bęben światłoczuły (co
> jest dobrym osiągiem - zwłaszcza, że toner kupuje się osobno)
>
> tylko że:
>
> b) pierwsza ampułka toneru (~80 PLN) nie wystarczyła nawet na 800
> kopii, co czyni tę drukarkę nieco drogą w eksploatacji. Pocieszam się
> jedynie tym, że - być może - tak jak w przypadku kserografów okaże
> się, iż kolejne ampułki będą bardziej wydajne (wypełnienie pierwszym
> [...]
Cześć!!
Pozwalam dołączyć swój głos do informacji nt. eksploatacji OKI Page 4w.
Miałeś niesamowite szczęście, jeżeli pierwsza ampułka wystarczyła Tobie na
800 kopii. Standard - to jak udało mi się dowiedzieć w serwisie wynosi 200.
Każda następna powinna wystarczyć na ok. 2000 kopii, ale należy wyłączyć w
opcjach fotograficzną jakość wydruku.
Kolejna uwaga, to nie radzę używać tego sprzętu do wydruku rysunków w
dokładności 600 dpi gdy ma się PC-ta poniżej Pentium. Można bardzo często
uzyskać komunikat "o zbyt wolnej transmisji" i zamiast rysunków wychodzą
"makodzioby".
Denerwujący może być również fakt, że teoretyczna szybkość 4 stron na
minutę jest raczej nieosiągalna, nawet gdy ma się "Pentiuma" z 8 MB.
Poza tymi "drobiazgami", cena brutto poniżej 1000 PLN oraz ampułka w cenie
90 PLN stawiają ją dosyć wysoko na "liście rankingowej": (możliwość/cena).

Piotr

czepi_at_free.polbox.pl
Polbox On-Line Service Internet Services Provider
+48 22 6656363 Web Pages Design
FREE EMAIL ACCOUNTS http://free.polbox.pl