Re: Matrox Millenium

Autor: W. & Z. Janeczek (bilboart_at_lodz.pdi.net)
Data: Tue 28 Jan 1997 - 14:15:29 MET

Ryszard Stankowski wrote:

> Witam wszystkich,
>
> Gdzies na poczatku grudnia toczyla sie dyskusja w gronie fachowcow
> na temat wyzszosci Millenium nad ET6000 i odwrotnie. Argumentacja
> zwolennikow Millenium przekonala mnie na tyle, ze zainteresowalem sie
> na powaznie zakupem ww karty, a poniewaz z komputerem mam do czynienia
> jedynie w domu zwracam sie z prosba o odpowiedz na kilka pytan do
> tych, ktorzy uzywaja tej karty lub ja testowali.
>
> 1. Czy jest roznica w wydajnosci karty posiadajacej 2 i 4 MB RAM?
> Co jeszcze traci ona majac tylko 2 MB? Stac mnie raczej na 2 MB.

Co to znaczy WYDAJNOSC?
Mam Millenium z 4 MB WRAM pracuje w rozdzielczosci 1280x1024, True Color
(24 bit), Refresh 75 Hz

> 2. Czym roznia sie jej mozliwosci 3D od Mystique czy 3D 2000?
Mystigue jest to popularna karta do gier i zastosowan domowych SOHO
(uwzgledniajaca pewne funkcje 3D)

> 3. Pisaliscie, ze jest konstrukcja nieco przestarzala, czy bedzie
> mozna kiedys podczepic do niej rozszerzenie z Voodoo?

??????!!!!!
Wszystko co sie ukazuje w tej branzy jest lekko przestarzale.
Jeszcze nie wszyscy widzieli procesory MMX a juz zapowiedziane sa MMX2!

> 4. Zalezy mi glownie na karcie opartej o dwuportowe pamieci, w
> publikowanych testach Millenium nie zawsze wypadala na 1 miejscu.
> Jakie sa obecnie karty zbudowane na dwuportowych pamieciach o
> podobnej wydajnosci w tej samej lub nizszej cenie?

Do czego ma ta karta sluzyc. Do grania? Do pracy? Jesli do pracy to z
czym CAD/CAM, edycja grafiki???!!!
Jaka ma byc miara tej wydajnosci?

Pozdrawiam

--