Re: Matrox Millenium

Autor: Ryszard Stankowski (ryss_at_geocities.com)
Data: Thu 30 Jan 1997 - 00:25:29 MET

On Tue, 28 Jan 1997 14:15:29 +0100, "W. & Z. Janeczek"
<bilboart_at_lodz.pdi.net> wrote:

>Co to znaczy WYDAJNOSC?
>Mam Millenium z 4 MB WRAM pracuje w rozdzielczosci 1280x1024, True Color
>(24 bit), Refresh 75 Hz

Jak dolozylem do mojej S3 868 dodatkowy megabajt to szybkosc wzrosla
zauwazalnie. Testy pokazywaly, ze o okolo 100%. Ale pewnie dlatego,ze
karta pierwotnie miala tylko 1 MB.
Zalezy mi na tym zeby refresh w rozdzielczosci 800x600 byl 100 Hz i
zeby nie powodowalo to spadku szybkosci wyswietlania grafiki. Dzieje
sie tak w wypadku tanich popularnych kart.
Moja obecna wyciaga tylko 75 Hz, a poza tym mam wrazenie ze po zmianie
na 60 litery sa minimalnie ostrzejsze - znaczy przy 75 nie wyrabia
sie. A w 24 bpp jest po prostu wolna.

>Wszystko co sie ukazuje w tej branzy jest lekko przestarzale.
>Jeszcze nie wszyscy widzieli procesory MMX a juz zapowiedziane sa MMX2!

Tak, ale chodzilo mi raczej o potwierdzenie przypuszczenia, ze pomimo
2 lat Millenium nie odbiega zbytnio od kart nowszej konstrukcji w
podobnej lub nieco wyzszej cenie.

>Do czego ma ta karta sluzyc. Do grania? Do pracy? Jesli do pracy to z
>czym CAD/CAM, edycja grafiki???!!!
>Jaka ma byc miara tej wydajnosci?

Edycja tekstow, internet, moze kiedys obrobka zdjec - przydalby sie
skaner do slajdow. No i gry owszem ale ja to juz coraz rzadziej.
Tak wiec nic szczegolnego, ale stwierdzilem jakis czas temu, ze wole
miec cos drozszego i godnego zaufania niz taniego i o mniejszych
mozliwosciach.
A moze sie myle i wystarczylby Diamond z Virge lub STB z ET6000?

Pozdrawiam
        Ryszard Stankowski