Re: CDROM 12x

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Wed 22 Jan 1997 - 11:30:36 MET

--Markk R Us-- Mark Kaliczynski napisal (-a) :

> Bez rozpatrywania jakosci zawsze to co teoretycznie jest
> osiagalne (12x) jest praktycznie nieosiagalne poniewaz wiekszosc
> terazniejszych CDs pracuje i tak tylko z predkoscia okolo 4x i
> wiele jeszcze starszych nawet tylko 2x.

Cos chyba pokreciles. Jak kupujesz naped o predkosci N i wkladasz do niego
plytke CD z danymi (ale nie audio) to sa one odczytywane wlasnie z
predkoscia N, niezaleznie czy ta plytka ma rok, dwa czy jeszcze wiecej.
Nie wiem skad Ci przyszlo do glowy, ze stare plyty czytaja sie wolniej niz
nominalna predkosc dzisiejszych napedow (10x, 12x).
Przyklad: mam taka gre na CD z 95 roku i po zmianie napedu CD-ROM z 4x na 10x
epizody tej gry wczytuja sie ponad 2.5 raza szybciej niz na poprzednim
napedzie (na pudelku napisane jest "CD-ROM 2x speed", zreszta wtedy nie bylo
jeszcze szybszych).

Piotrek

PS. Mitsumi 12x podobno jest calkiem cool i jak na razie nie slyszalem zlego
slowa na jego temat (chyba nawet jakis Polski magazyn komputerowy robil
ranking CD-ROMow i chwalono w nim ten naped).