Re: Przyspieszanie procesora

Autor: Dariusz Rosniak (drosniak_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 22 Jan 1997 - 11:20:22 MET

Konrad Olejnik wrote:

> W ostatnim (2/97) numerze PC Kuriera
> przeczytalem artykul na temat przyspieszania
> procesorów poprzez ustawienie wiekszej czestotliwosci
> niż zaleca producent. Chcialbym sie zapytac, czy ktoś
> może mi AUTORYTATYWNIE powiedzieć, czy autor
> to "geniusz czy szarlatan". Wiele slyszalem na ten temat
> (m.in. takš opinię, że nawet jak procesor będzie chodził
> z wyższš częstotliwościš to może nastšpić zjawisko "erozji
> ścieżek i elementów" w układzie i istnieje możliwość "wysypania się"
>
> np. po dwóch miesišcach) - prawda to czy głupota?
>
> Będę wdzięczny za odpowiedź

> [...]
Nie wiem jaki to ma wplyw na procesor, ale od 2 lat mam przestawione
P75 na 120 MHz ( mam 2*8 RAM EDO 60 ns ). W setupie ustawienia dotyczace
konfiguracji pamieci i innych sa maksymalnie wyzylowane. Zeby uzyskac
tak duzy overclocking trzeba ze skrzynki z 20-30 Pentiumami 75 Mhz
wkladac kazdy do plyty z ustawiona czest. na 133 MHZ. Cztery z tej
skrzynki ruszyly na 133 MHz. I jeden z nich wsadzilem do swojej plyty
ustalajac czest. na 120 MHz.

PS. Nie udalo mi sie odpalic AMD4x586/133 MHz ( 4*33 ) na 200 MHz ( 4*50
) nawet na minute.