Re: Po??czenie radiowe - sprz?t

Autor: Adam Kubicki (mikee_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 20 Jan 1997 - 15:40:43 MET

R. S. <ditrskor_at_pbg.pl> wrote:
: Adam Kubicki wrote:
: (...)
: > : > : : > > Mogą to być radiomodemy lub karty sieciowe z antenami.
: (...)
: > : > telbank chyba cos takiego oferowal (przynajmniej jakis czas temu mieli
: > : > 19200 modemy radiowe takie, teraz moze szybsze).
: >
: > : Jakie modemy? Gdzie je kupic? Gdzie jest jakas inforamcja o tym?
: > : Ludzie wiecej info i jasniej.
: >
: > nie mam pojecia. po prostu rok temu z kumplem wpadlem to telbanku
: > w w-wie i tam gosc nam mowil ze maja takie modemy i przez nie
: > daja dostep do inetu (chyba adminom swoim to gratis dawali)
: > moze na ich www jest cos o tym. to bylo dosc dawno i nie
: > pamietam co o tym mowil poza faktem ze takie modemy mieli
: To ja wiem TROCHE wiecej: Sa to modemy SATELITARNE (z antena -
: miednica;). Instaluje je Telbank, koszt samego modemu nie jest mi znany,
: ale trzeba pamietac, ze placi sie za USLUGE - wykorzystanie satelity,
: zestawienie polaczenia itd. Z drugiej strony modemu jest wyjscie
: szeregowe w ilosci sztuk 4 (moze sa i inne wersje). Standardowo predkosc
: portu na radiomodemie wynosi 9600 ale mozna wiecej (i drozej).
: Ceny: placi sie za instalacje, abonament i ruch. Ruch kosztuje chyba
: najmniej. Abonament kilka baniek na miesiac, dokladnie nie wiem, ale
: slono.

nie pisalem o VSAT'ach. pisalem o modemach radiowych. to cos innego -
no chyba ze wtedy mojemu rozmowcy z telbanku cos sie totalnie porabalo
VSAT'y w pl oferuje ladnych pare firm tak w ogole.

-adam