Re: Po??czenie radiowe - sprz?t

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 19 Jan 1997 - 15:14:48 MET

On 18 Jan 1997 20:46:08 +0100, zeton_at_waw.pdi.net (Tomasz Leszczynski)
wrote:

>Jakis czas temu na hams-pl w toczacej sie dyskusji padl taki akapit:
>Cytat:
>
>"A ja tak nie uwazam. Wedlug mnie, powinnismy budowac WLASNE szybkie
>sieci PR. Przeciez zeby sie bawic w internet przez radio wcale nie
>trzeba byc krotkofalowcem! Wystarczy kupic np. w Muelu albo w Satelu
>dwa radiotransmitery wykupic w PAR kanal i sru!"
>Ot i wszystko.

Tylko ze jakies dwa lata temu, to 2*25kHz kanal[duplex] kosztowal
500zl miesiecznie, czyli niewiele mniej niz linia dzierzawiona.
W dodatku wyciaga sie z tego bez problemow 9600, za troche drozej
19200, a 38400 czy 57600 zdecydowanie drozej. Wspoldzielone
miedzy uzytkownikami.
Jeszcze wypadaloby zaplacic za podlaczenie bramki do internetu ....
i okaze sie ze rozsadniej jest zebrac kilku chetnych w wiezowcu i
zaplacic TPSA za stale podlaczenie 28800.

J.